واحد مرکزی خبر: رئیس پژوهشکده اتحادیه پوشاک از تولید صادرات‌محور پرفروش‌ترین برندهای معروف پوشاک جهان در ایران خبر داد. محمدجواد صدق‌آمیز با اشاره به تولید ۱۵۰ هزار تکه پوشاک در ۸ ماه اخیر در کشور افزود: این برند‌ها متعلق به کشورهای اسپانیا، ایتالیا و ترکیه است که پس از تولید در ایران به کشورهای مبدا منتقل و سپس در سراسر جهان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به انتقال تکنولوژی و ایجاد شرایط فنی تولید این نوع محصولات در کشور گفت: برندهای با کیفیت متوسط و حجم و تولید بالا و پرفروش در جهان، در ایران تولید می‌شود.

صدق‌آمیز تامین مواد اولیه را از چالش‌های پیش رو در تولید داخلی دانست و ادامه داد: هم اکنون به‌طور موقت پارچه و مواد اولیه با واردات تامین می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده با انجمن صنایع نساجی در یک ماه گذشته امکان تولید مواد اولیه با کیفیت و رقابتی با شرایط بین‌المللی در کشور فراهم خواهد شد. رئیس مرکز پژوهش‌های اتحادیه پوشاک با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای سال‌‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰ و افزایش تولید محصولات صادراتی در کشور افزود: ظرفیت صادرات ۱۰ میلیارد دلار پوشاک در سال و تامین ۷۰ درصد بازار داخلی معادل ۲۰ میلیارد دلار تولید پوشاک، در کشور فراهم است.