فولاد هرمزگان در آینده بدون شک به سمت تولید فولاد خاص خواهد رفت. فرزاد ارزانی مدیرعامل فولاد هرمزگان درباره وضعیت فعلی فولاد هرمزگان افزود: وضعیت فعلی شرکت، مناسب است و فولادهرمزگان نیروی انسانی قوی، متعهد، جوان و با انگیزه را در اختیار دارد. وی تصریح کرد: در بحث صادرات نیز، محصول تولیدی در هرمزگان محصولی است که بخش کمی از آن در بازار داخلی و مابقی آن راهی بازارهای صادراتی می‌شود.

صادرات خود نیز تابع نظم بازار جهانی است. وی تصریح کرد: وضعیت فولاد در یک تا ۲ سال اخیر وضعیت خوبی نبوده است، اما خوشبختانه این وضعیت مانند سال‌های پیش نیست و بهتر از سال گذشته شده است. به گفته ارزانی، در این رابطه بازارهایی شناسایی شده و مشتری‌های خوبی وجود دارد. مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان درباره ایجاد EPS مثبت در سال ۹۶ بیان کرد: به‌طور قطعی در سال جاری نه تنها ضرر نخواهیم کرد، بلکه شاهد سوددهی خواهیم بود. فولاد هرمزگان با توجه به قرارگیری در منطقه بسیار مناسب و در اختیار داشتن ظرفیت خوب باعث می‌شود EPS مثبت شود.

مدیرعامل فولاد هرمزگان با اشاره به قیمت تمام شده تصریح کرد: قیمت تمام شده محصول تولیدی باید کاهش پیدا کند. برای این کار باید «پرت محصول» را کاهش دهیم و میزان مصرف را بهینه کنیم. برای این موضوع برنامه‌هایی در دستور کار است و باید هدف‌گذاری صورت بگیرد. این موضوع تنها شامل تولید نمی‌شود، بلکه باید در بخش‌های ستادی نیز برخی هزینه‌ها را کاهش دهیم. ارزانی افزود: ۶۰ درصد هزینه‌های فولاد هرمزگان در بخش خرید مواد اولیه است. اگر از این میزان ۱۰ درصد صرفه‌جویی شود، با این اقدام ۶ درصد از هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند. وی خاطرنشان کرد: ما هیچ‌گاه به دنبال کاهش کیفیت و خدمات ارائه شده به کارکنان خود نیستیم، بلکه معتقد به مدیریت بهینه هزینه‌ها هستیم. باید پول را در جای درست خرج کرد. روح این سازمان به نیروی انسانی آن است.