انعقاد 150 قرارداد جدید در شهرک‌های صنعتی

ایسنا: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از رشد ۴۷ درصدی سرمایه‎گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سال ۹۶ خبر داد. علی یزدانی با اشاره به شعار امسال و تاکید بر تولید و اشتغال افزود: امسال با سرمایه‌گذاری‌های جدیدی که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی صورت می‌گیرد، بیش از ۱۳۰ هزار شغل جدید ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به روند صعودی سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خاطر‌نشان کرد: با گذشت دو ماه از ابتدای سال تعداد ۱۵۰ قرارداد جدید سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی منعقد شده و این درحالی است که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۰ قرارداد بیشتر شده است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: مقایسه آمار سال گذشته و سال جاری از رشد ۹ برابری از نظر مساحت حکایت دارد و این موضوع تاییدی بر بهبود فضای کسب وکار در کشور است. یزدانی در ادامه بیان کرد: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید ۱۴ هزار و ۷۹۵ قرارداد برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در شهرک‌های صنعتی منعقد شده که این رقم در سال گذشته ۴ هزار و ۳۱ قرارداد در فضایی به مساحت ۱۳۷۳ هکتار بود.

وی با اشاره به اینکه قراردادهای جدید سرمایه‌گذاری در دولت یازدهم در مساحت ۶۲۲۴ هکتاری اجرایی می‌شود، تصریح کرد: تنها در ۵ روز پایانی سال گذشته ۷۳۰ قرارداد برای سرمایه‌گذاری‌های جدید امضا شد که نشان‌دهنده عزم جدی دولت در سرعت بخشیدن به تولید و اشتغال است. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دولت یازدهم ۹ هزار و ۱۵۷ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده که ۱۴۹ هزار و ۲۷۲ نفر اشتغال‌زایی به همراه داشته است؛ این واحدها از نظر تعداد نسبت به سال ۹۴ بیش از ۸ درصد افزایش داشته و از نظر اشتغال نیز افزایش ۲۰ درصدی را شاهد بوده‌ایم. یزدانی با اشاره به دستاوردهای دولت یازدهم در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی افزود: براساس تفاهم‌نامه‌های موجود با بانک‌ها، تسهیلات فنی و اعتباری بنگاه‌های کوچک ۶ درصد زیر نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است و در این راستا ۳۴۶۵ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۱۶۶۸ قرارداد در سال‌گذشته به کارگاه‌ها و تولیدی‌های کوچک و متوسط پرداخت شده که زمینه اشتغال ۳۳ هزار و ۶۲۳ نفر را فراهم کرده است. وی از برنامه‌ریزی برای ایجاد اشتغال جدید در بنگاه‌های کوچک و متوسط به‌عنوان یک برنامه مهم یاد کرد و گفت: در سال جاری برنامه‌های متنوعی برای افزایش تولید و اشتغال در شهرک‌های صنعتی داریم تا بتوانیم بیش از ۱۳۰ هزار شغل با سرمایه‌گذاری‌های جدید ایجاد کنیم.