ایسنا: سیدجلال ابراهیمی، دبیر کل شورای بازرگانی ایران و ترکیه از برگزاری دو نشست تجاری میان ایران و ترکیه با محوریت مسائل بانکی، توافقات جدید در زمینه وضع تعرفه‌های ترجیحی و آشنایی بیشتر بازرگانان ترکیه در اردیبهشت خبر داد و تصریح کرد که بازرگانان ترکیه‌ای به‌دنبال آشنایی بیشتر با مراکز تولیدی و تجاری ایران هستند. ابراهیمی به تشریح نتایج این دو نشست اقتصادی میان ایران و ترکیه پرداخت و ‌گفت: در‌ اولین نشست بازرگانی ایران و ترکیه؛ نقش شهرهای مرزی، ظرفیت رسانه‌ها، رشد و توسعه اقتصادی دو طرف از سوی کارشناسان و برخی مسوولان دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

این کارشناس اقتصادی در حوزه مسائل ترکیه با اشاره به برگزاری دومین نشست بازرگانی میان ایران و ترکیه عنوان کرد: در این نشست بیش از ۳۰۰ نفر از بازرگانان ترکیه شرکت داشتند و در پنل گفتمان رودررو به سوالات بازرگانان و صنعتگران پاسخ دادند. هدف از برگزاری این نشست امضای موافقت‌نامه جدید در زمینه تعرفه‌های ترجیحی جدید، توسعه روابط بانکی و سرمایه‌گذاری دوسویه بود.

دبیر کل شورای بازرگانی ایران و ترکیه تصریح کرد:‌ ترکیه با ایجاد نشست‌های تجاری با همکاری TOBB (مرکز اتاق‌های بازرگانی و بورس‌های ترکیه) و DIYEK (اتحادیه اتاق‌های بازرگانی و صنایع و کشاورزی و معادن ترکیه) سعی در آشنا کردن تجار ترکیه با مراکز تولید و حوزه‌های تجاری ایران دارد. این امر در حالی‌ است که علاوه بر مرکز مستشاری اقتصادی ایران در آنکارا در کنسولگری‌های استانبول، ارزروم و طرابوزان، با ایجاد تماس با بازرگانان و اعضای اتاق‌های بازرگانی و اتاق‌های مستقل مراکز ایالت‌های ترکیه سعی در شناساندن توانایی‌ها و امکانات تجاری ایران به بازرگانان ترکیه دارد.