به نظر می‌رسد وزارت ورزش در صدد تغییراتی در مدیریت دو باشگاه پرطرفدار فوتبال کشور است. رسانه‌ها هم در این خصوص درچند روز اخیر گمانه‌هایی را مطرح کرده‌اند. هر چند عنوان شد این تغییرات مربوط به هیات‌مدیره این دو باشگاه خواهد بود اما برخی رسانه‌ها از تغییر مدیران این دو تیم نیز صحبت کرده‌اند. اولین تغییر نیز روز یکشنبه اتفاق افتاد. بر این اساس شهاب جهانیان رئیس هیات‌مدیره باشگاه استقلال از سمت خود استعفا داد و این استعفا بلافاصله از سوی وزیر ورزش پذیرفته شد. به این ترتیب تعداد اعضای هیات‌مدیره استقلال به ۳ نفر تقلیل پیدا کرد. بعد از این اتفاق شایعه شد قرار است تغییرات دیگری هم در هیات‌مدیره و مدیریت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس رخ دهد.

در همین حال معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش درباره شرایط هیات‌مدیره پرسپولیس و استقلال و تغییرات در سیستم مدیریتی این دو باشگاه توضیحاتی ارائه کرد. محمدرضا داورزنی درخصوص اینکه چه زمانی قراراست دو نفر دیگر به اعضای هیات‌مدیره استقلال اضافه شوند، به خبرگزاری تسنیم گفت: «استقلال دو بازی دیگر در لیگ دارد و بازی‌های مهمی نیز در لیگ قهرمانان در پیش دارد و بعد از این بازی‌ها در مورد ترکیب هیات‌مدیره استقلال تصمیم‌گیری خواهیم کرد. پرسپولیس دیگر نماینده کشورمان نیز شرایط حساسی در لیگ قهرمانان آسیا دارد و بیش از همه چیز این دو تیم احتیاج به آرامش دارند و در صورتی که نیاز باشد بعد از بازی‌ها درخصوص سرخابی‌ها تصمیم‌گیری خواهیم کرد.» با این صحبت‌های داورزنی به نظر می‌رسد تغییرات گسترده‌ای در انتظار این دو تیم باشد. اما درشرایطی که در دو سال اخیر و از زمانی که علی‌اکبر طاهری به‌عنوان سرپرست باشگاه پرسپولیس انتخاب شده این باشگاه به آرامش خوبی رسیده و نتایج موفقیت‌آمیزی نیز گرفته تعویض وی ریسک بزرگی برای وزارت ورزش محسوب می‌شود. در سوی مقابل نیز استقلال با افتخاری در نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر به ثبات رسیده و دراین شرایط تعویض آنها می‌تواند اثرات نامطلوبی در این دو باشگاه ایجاد کند.

جالب اینکه داورزنی چند روز پیش در گفت‌وگو با ورزش سه تاکید کرده بود مدیران دو باشگاه تغییر نخواهند کرد: «الان بحثی در این مورد وجود ندارد. تیم‌های ایرانی درگیر مسابقات آسیایی هستند و مطرح شدن این موضوع الان درست نیست. باید انتظارات هواداران برآورده شود و وزارت ورزش نیز در حال حاضر این کار را به خوبی انجام داده است.» در عین حال رضا افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال با اطمینان می‌گوید تا ۴ سال آینده به‌عنوان مدیر در این باشگاه حضور خواهد داشت. وی درخصوص اینکه برخی رسانه‌ها از نفراتی برای جایگزینی وی نام برده‌اند به کاپ گفته: «از زمانی که من مسوولیت را برعهده گرفته‌ام تحرکات برخی از این افراد به هیچ جا نرسیده است. حدود ۵ میلیارد از بدهی‌های گذشته را پرداخت کرده‌ام و تا جایی که توانستم مشکلات مالی بازیکنان را حل و مسائل روزمره مالی باشگاه را برطرف کردم. در حال حاضر تیم نتایج خوبی گرفته است و در آرامش به سر می‌برد. من فقط به‌طور کلی جواب آنها با یک جمله می‌گویم. اینکه بروند تا ۴ سال دیگر استراحت کنند و خود را بی‌خود به در و دیوار نزنند. مگر هر کسی با داورزنی جلسه بگذارد، جایگزین بنده می‌شود؟»