رمزگشایی از پروژه صهیونیست‌ها علیه ایران عکس: President.ir

دنیای اقتصاد: اختتامیه ششمین دوره کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین روز گذشته با سخنرانی حسن روحانی رئیس‌جمهوری برگزار شد. رئیس‌جمهوری انتفاضه را مظهر مقاومت و مقاومت را مظهر «وجدان انسانی» دانست و از کشورهای اسلامی به‌ویژه همسایگان خواست تا یک بار و برای همیشه به جنگ و برادرکشی «نه» بگویند و همه توان خود را صرف حل مساله فلسطین به‌عنوان مساله اصلی دنیای اسلام کنند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی افزود: فلسطین مشکل یک قوم یا یک ملت نیست، بلکه از یک‌سو نشانه ظلم و ستم و نادیده گرفتن حقوق بین‌الملل و ناکارآمد بودن سازمان‌های بین‌المللی است و از سوی دیگر نماد تلاش‌های مجاهدانه و مستمر یک ملت برای احقاق حقوق خود در کنار سرشکستگی جامعه جهانی و شرمساری برخی کشورهای اسلامی است.

رئیس‌جمهوری مهم‌ترین هدف اسرائیل در وضعیت کنونی را طبیعی جلوه دادن شرایط موجود ذکر و اظهار کرد: صهیونیست‌ها در پی آنند که جهانیان باور کنند فلسطینیان آوارگانی هستند که باید بدون تعلق به سرزمین، گذران عمر کنند؛ تبدیل عنوان مقاومت به تروریسم و تلاش طولانی برای عادی‌سازی تسلیم و سازش به همین دلیل است.روحانی تاکید کرد: در ادبیات امروز، رژیم صهیونیستی خواستار عادی‌سازی روابط خود با جهان اسلام است و این معنایی ندارد مگر فراموشی و نادیده گرفتن تمام جنایات آنان در فلسطین و دیگر سرزمین‌های اسلامی. این رژیم جعلی چنان رهبران غربی را به گروگان گرفته است که گویی هرگونه مقابله با آن در حکم حمله به منافع حیاتی آمریکا و اروپا است؛ چنان اسطوره‌ای خیالی از دموکراسی خود تبلیغ کرده‌اند که گویا مبارزه با آن، مبارزه با مردم سالاری است؛ چنان امنیت خود را به امنیت غرب گره زده‌اند که گویا با شکست صهیونیسم، امنیت جهانی به مخاطره می‌افتد.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه «نباید از خاطر برد که صهیونیسم چنان بر طبل تو خالی قدرت نظامی خود می‌کوبید که گویا شکست در آن راهی ندارد و همگان باید باور کنند که زیستن و تسلیم شدن در کنار این جنایتکاران، سرنوشت محتوم آنان است»، گفت: ایجاد یاس از امکان تغییر آینده منطقه نیز از دیگر راهبردهای قطعی صهیونیست‌ها در مواجهه با ملت فلسطین و جهان اسلام است.همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه انتفاضه چیزی جز مقاومت مستمر و مومنانه مردم فلسطین نیست، اظهار کرد: انتفاضه فلسطین، مقاومتی از جنس تلاش برای بقا است. انتفاضه یک انتخاب از میان چند انتخاب نیست؛ تنها انتخاب شرافتمندانه یک ملت برای باقی ماندن است و همه گزینه‌های دیگر طی دهه‌های گذشته با آنچه بر سر فلسطینیان آمده عملا حذف شده است.روحانی با اشاره به آشوب‌ها و تلاطم‌ها در خاورمیانه، گفت: اندیشه‌های خشن و افراطی به نام دین، جان انسان‌ها را می‌گیرد. متأسفانه برخی دولت‌های اسلامی، درگیر انواع مشکلات ناشی از بی‌کفایتی و ناتوانی و فساد ساختاری شده‌اند. در حال حاضر تعداد دولت‌های فرومانده در این منطقه رو به افزایش است و دولت‌های ظاهرا مستقر نیز از تهدید، بی‌ثباتی و بی‌آیندگی رنج می‌برند. جنگ و درگیری و ترور در یمن و عراق و سوریه و افغانستان هر روز جان صدها انسان را می‌گیرد و دولت‌های اسلامی به جای همکاری برای پایان درگیری‌ها و کشتار بی‌هدف مسلمانان، به اتهام‌زنی علیه یکدیگر و فرافکنی می‌پردازند که سود چنین شرایط اسفباری نصیب رژیم اشغالگر صهیونیستی می‌شود.

هشدار به کشورهای منطقه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها امروز در جنگ‌ها و اختلافات داخلی مسلمانان، برای خود یک فرصت تاریخی می‌بینند، تاکید کرد: صهیونیست اکنون از «متحدین جدید» سخن می‌گویند؛ آنان تلاش می‌کنند تا با دمیدن بر «مقاومت هراسی»، کشورهای عربی و اسلامی حامی فلسطین را از دشمن، به «متحد» خود علیه مقاومت و حامی اصلی آنان یعنی ایران، تبدیل کنند. پروژه‌ای که هوشیاری مضاعف و نگاه بلندمدت ما و دولت‌های عربی، به‌ویژه همسایگان ما را می‌طلبد.

روحانی افزود: رژیم اشغالگر در تلاش برای عادی‌سازی وضعیت خویش، برای نخستین‌بار برخی کشورهای عربی را، نه دشمن، که «متحد» خود علیه مقاومت می‌نامد و ادعا می‌کند اکثر کشورهای عربی دیگر دشمن صهیونیسم و مخالف اشغالگری نیستند، بلکه در «مقاومت هراسی» با آن شریکند. کشورهای منطقه باید هوشیار باشند و از خود بپرسند که چشم امید رژیم صهیونیستی به کیست؟ جهان اسلام باید موضع خود را در برابر این عادی‌سازی روشن کند و نشان دهد آیا مسوولان آنها رهبران امت اسلام هستند، یا بخشی از روند عادی‌سازی اشغالگران و ستمگران؟

رئیس‌جمهوری همچنین این پرسش‌ها را مطرح کرد که آیا نفس همین واقعیت تلخ که امروز میان مقاومت‌هراسی و صهیونیست‌پذیری همپوشانی به‌وجود آمده، نباید نسبت به درستی رویکردهای منطقه‌ای برخی کشورها تردید ایجاد کرد؟ آیا زمان آن نرسیده که همسایگان، یک‌بار و برای همیشه به جنگ و برادرکشی، «نه» بگویند؟ آیا زمان آن نرسیده که همه قوای خود را صرف حل مساله اصلی دنیای اسلام کنیم؟

روحانی گفت: دیروز سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری را شنیدیم که چه حساسیت فوق‌العاده‌ای در مقوله وحدت و همگرایی جهان اسلام با همه تنوعات و تکثرهای ملی قومی، حول دفاع از مقاومت مشروع ملت فلسطین دارند. ایشان به نقشی که علمای اسلام و روشنفکران می‌توانند در جهت حل اختلافات تحمیلی داشته باشند نیز تاکید ویژه‌ای کردند که امید است راهگشای امت اسلامی باشد.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه «آن دوره‌ای گذشت که قدرت ایستادگی هر فلسطینی، تنها در تکه‌ای سنگ متبلور بود» گفت: امروز قدرت فلسطین‌، بر بستر رسانه‌های اجتماعی متجلی است تا پیام مظلومیت و ظلم ستیزی را به گوش جهانیان برسانند؛ اکنون جهانیان در انتفاضه‌ای دیگر به وسعت جغرافیای رسانه‌های اجتماعی که صلح‌طلبان سراسر جهان در آن مشارکت‌کرده‌اند، به دفاع از فلسطین و مقاومت برخاسته‌اند.

روحانی افزود: در این راستا، جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که برقراری صلح عادلانه و فراگیر در خاورمیانه، جز از طریق پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین و احقاق حقوق کامل این ملت از جمله حق تعیین سرنوشت، بازگشت کلیه آوارگان به سرزمین آبا و اجدادی خویش و تشکیل دولت یکپارچه فلسطین به پایتختی قدس شریف از طریق برگزاری یک همه‌پرسی با حضور همه اقوام و ساکنان اصلی این سرزمین، اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی حاصل نمی‌شود.

رمزگشایی از پروژه صهیونیست‌ها علیه ایران