گروه بنگاه‌ها: بانک صنعت و معدن تا پایان آذرماه امسال حدود ١٤ هزار و ٥٠٠ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح رونق تولید به ۱۰۰۴طرح صنعتی پرداخت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان و تهران به ترتیب بالاترین رتبه را از نظر میزان تسهیلات به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین گزارش، از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه، ٥٦ طرح کوچک و متوسط صنعتی با استفاده از تسهیلات اعطایی از سوی شعب بانک صنعت و معدن در کشور به بهره‌برداری رسیده‌اند. طرح‌های یادشده شامل طرح‌های ایجادی، توسعه و خرید ماشین‌آلات، با استفاده از یک‌هزار میلیارد ریال تسهیلات راه‌اندازی شده و برای هزار و ١٣١ نفر شغل ایجاد کرده است.

بنابراین گزارش در حال حاضر ١٠٩ طرح کوچک و متوسط نیز با پیشرفت متوسط ٦٦ درصد در کشور در حال اجراست که تسهیلاتی بالغ‌بر ٤ هزار و ٢٥٠ میلیارد ریال برای پرداخت به آنها به تصویب رسیده است. از مبلغ مصوب یادشده یک‌هزار و ٥٢٣میلیارد ریال تاکنون پرداخت شده و با اتمام این طرح‌ها برای ٣هزار و ٤١٠ نفرامکان اشتغال ایجاد خواهد شد. علاوه‌بر موارد یاد شده در این مدت ١١ طرح بزرگ نیز با تسهیلاتی بالغ بر ٢٥٢ میلیارد ریال و ٨٧ میلیون یورو با بهره‌مندی از تسهیلات ستاد بانک به مرحله بهره‌برداری رسیده و یک‌هزار و ١٤١ فرصت شغلی فراهم آورده است.

همچنین در خبر دیگری اعلام شد که شرکت گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند از گروه شرکت‌های بانک صنعت و معدن به نشان زرین پربازده‌ترین و سودآورترین شرکت سرمایه‌گذاری و برترین شرکت سرمایه‌گذاری از سوی آلمان و نشان عالی شایستگی و برترین مدیریت در توسعه ملی و اشتغال‌زایی دست یافت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، نشان‌های یاد شده در سومین اجلاس مشترک کیفیت ساختمان، حمل‌و‌نقل، راه و شهرسازی که از سوی وزارت راه و شهرسازی و با حضور مقامات نهاد ریاست‌جمهوری، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تعداد کثیری از متخصصان و مدیران بخش خصوصی و تعاونی برگزار شد، به این شرکت اعطا شد.