بهانه‌جویی برای رفع مشکلات صنعت، ممنوع

دنیای اقتصاد: با انتخاب وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان جانشین فرمانده اقتصاد مقاومتی وی در اولین نشست خود با فعالان اقتصادی، صنعتگران و معدنگران استان مرکزی اعلام کرد: برای رفع مشکلات پیش روی تولید هیچ عذر و بهانه‌ای پذیرفته نخواهد شد. محمدرضا نعمت‌زاده با بیان این مطلب افزود: به هیچ وجه سنگ‌اندازی جلوی پای صنعتگران و تولیدکنندگان پذیرفته نمی‌شود و حتی اگر تقاضای آنها انجام‌شدنی نیست، راه‌های جدید و قابل اجرا به صنعتگران و تولیدکنندگان پیشنهاد شود.

وی به لزوم حمایت از واحد‌های تولیدی از سوی همه دست‌اندرکاران تولید اشاره و تصریح کرد: یک واحد فعال از عهده پرداخت همه دیون خود بر می‌آید و تولید و اشتغال را افزایش خواهد داد و این امر هم به سود بانک‌ها و هم کشور است.نعمت‌زاده با بیان اینکه واگذاری‌های غیر کارشناسانه با عنوان خصوصی‌سازی یکی از دلایل رکود واحدهای صنعتی است، گفت: واگذاری‌ها باید با دقت نظر باشد و واقعا به بخش خصوصی واگذار شود تا از بروز مشکلات بیشتر پیشگیری شود.وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست به درد دل شرکت‌کنندگان گوش داد و این‌بار در کسوت جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بر رفع مشکلات بخش تولید و صنعت تاکید کرد. وی همچنین به تولیدکنندگان و صنعتگران توصیه کرد فقط به تسهیلات و منابع بانکی تکیه نکنند و از هر ابزار و توان خود برای تقویت تولید استفاده کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فعال کردن واحدهای کوچک و متوسط از جمله تصمیماتی بود که در بازدید از صنایع اراک گرفته و مقرر شد بانک‌ها در تامین نقدینگی این واحدها تسریع کنند. همچنین برای برخی واحدهای بزرگ نیز تصمیماتی گرفته شد تا بازار این واحدها ایجاد و زمینه تقویت صادرات آنان فراهم شود. نعمت‌زاده افزود: صنایع کشور تقریبا همه در بخش خصوصی فعال هستند و هیچ بودجه دولتی برای صنایع کشور نداریم. این صنایع با نظام بانکی کشور در ارتباط بوده و همکاری دارند و منابع مالی مورد نیاز خود را از طریق سیستم بانکی تامین می‌کنند. وی بیان کرد: برای یکسری پروژه‌های توسعه‌ای نیز تصمیم‌گیری شد تا از طریق سیستم بانکی و حل مشکلات تامین آب و محیط زیست و... موانع توسعه‌ای از سر راه برداشته شود. به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، واحدهای قدیمی که نتوانستند خود را به‌روز کنند گاهی با مشکل مواجه هستند و بعضی واحدهای کوچکی که در طول سال‌های سخت با مشکل مواجه شده بودند، متوقف شده‌اند.