خبرگزاری تسنیم: آمار جهانی سرعت اتصال به اینترنت نشان می‏دهد که ایران از میانگین ۸/ ۱ مگابیت بر ثانیه در سه‏ماه آخر سال گذشته میلادی به ۷/ ۴ مگابیت بر ثانیه در سه‏ماه ابتدایی سال‌جاری میلادی رسیده است. تحقیقات اخیر مراکز معتبری چون آکامای در زمینه سرعت دسترسی به اینترنت نشان می‏دهد که سرعت اینترنت همراه ایران در اولین فصل ۲۰۱۶ نسبت به آخرین سه‏ماهه ۲۰۱۶ بالغ بر ۱۶۰ درصد رشد داشته است.

آمار کلی هم در بازه زمانی مذکور نشان می‏دهد که وضعیت اینترنت کشورمان از ۲ به ۵/ ۳ مگابیت بر ثانیه رسیده که رشدی ۷۵ درصدی را نشان می‏دهد. مرور وضعیت سرعت اینترنت کشورهای دیگر مخصوصا همسایگان، این رشد ۷۵ درصدی را ناچیز جلوه می‏دهد زیرا ۵/ ۹۰ درصد اماراتی‏ها، ۲/ ۸۷ درصد ترکیه‌ای‏ها، ۸/ ۷۸ درصد قطری‏ها و ۱/ ۶۲ درصد اردنی‏ها با متوسط سرعت چهار مگابیت بر ثانیه به اینترنت دسترسی دارند.

گزارش جهانی این مرکز نشان می‏دهد که میانگین سرعت اتصال به اینترنت ۳/ ۶ مگابیت بر ثانیه است که باز هم در قیاس با بازه زمانی مذکور رشدی ۱۲ درصدی داشته است. به‏وضوح مشخص است که میانگین سرعت اتصال به اینترنت در کشورمان همچنان ۸/ ۲ مگابیت کمتر از نرخ میانگین جهانی است. میانگین بیشترین سرعت دسترسی به اینترنت هم در سطح جهانی ۷/ ۳۴ مگابیت بر ثانیه گزارش شده که به‏نسبت آخرین فصل سال ۲۰۱۵ رشدی ۸/ ۶ درصدی داشته است.