میزان تولید کنسانتره مس در کشور طی ۴ ماه نخست امسال، ۲۳ درصد افزایش یافت. تولید کنسانتره مس شرکت‌های زیر‌مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران شامل «مس سرچشمه»، «مس سونگون» و «مس میدوک» از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه ۹۵ به ۳۷۱ هزار و ۳۶۳ تن رسید. در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۳۰۲ هزار و ۳۰۷ تن بود. میزان تولید کنسانتره این شرکت‌ها در تیرماه، ۹۴ هزار و ۲۳۳ تن بود که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته (۸۴ هزار و ۶۰۴ تن)، ۱۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه جاری، مجتمع‌های «مس سرچشمه» و «مس میدوک»، ۷۸ هزار و ۱۱۸ تن «مس آند» و ۶۰ هزار و ۵۰۵ تن «مس کاتد» تولید کردند که نسبت به تولید مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲ درصد و یک درصد کاهش نشان می‌دهد. میزان تولید این محصولات (مس‌ آند و مس کاتد) طی تیرماه نیز به ترتیب ۱۹ هزار و ۳۹۷ تن و ۱۶ هزار و ۶۶۴ تن بود.

همچنین طی ۴ ماهه سال ۹۵، دو مجتمع مس سرچشمه ۲۰۴۹ تن «کنسانتره مولیبدن» و مس سونگون ۴۰۰ تن مولیبدن تولید کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته به ترتیب (۱۹۴۷ تن کنسانتره مولیبدن و ۲۰۳ تن مولیبدن)، ۵ درصد و ۹۷درصد رشد نشان می‌دهد.

۳ مجتمع مس سرچشمه، مس سونگون و مس میدوک طی ۴ ماهه امسال، ۱۷ میلیون و ۱۱۶ هزار و ۱۲ تن سنگ‌سولفیدی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۷۰۰ تن بود که نشان‌دهنده افزایش ۲۰ درصدی تولید این محصول است. میزان تولید سنگ‌سولفیدی در تیرماه با ۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۳ میلیون و ۸۰۵ هزار و ۷۹۲ تن)، به ۳ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۴۳ تن رسید.