ایسنا: رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تزریق منابع جدید و سایر حمایت‌ها را به صنایعی که دارای مدیریت تجربی و علمی و بازار فروش محصولات خود داشته باشند، مشروط کرد. علی یزدانی در مراسم افتتاح و بهره‌برداری دو واحد تولیدی صنعتی در شهرک صنعتی شمس‌آباد با بیان اینکه واحدهای تولیدی برای بقا و ادامه حیات خود به نوآوری و مدیریت علمی و تجربی نیاز دارند، اظهار کرد: در طرح رونقی که به دنبال سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حال انجام است، تزریق منابع و سایر حمایت‌ها از بنگاه‌هایی انجام می‌شود که دارای مدیریت تجربی و علمی بوده و بازار مناسبی برای محصولات خود داشته باشند.

وی همچنین بابیان اینکه در چهار ماه گذشته ۶۰۰ واحد جدید در شهرک‌های صنعتی ایجاد شده، ادامه داد: از سوی دیگر ۴۵۰ واحد تعطیل شده نیز به چرخه تولید بازگشته‌اند. یزدانی با اشاره به وجود ۸۴ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در کشور تصریح کرد: میزان پراکندگی و مشکلات پیش‌روی این صنایع باعث شده تا توجه بسیاری از بخش‌های کشور به سوی صنایع کوچک و متوسط باشد.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم با کنار هم قرار دادن واحدهای صنعتی و صنفی و از سوی دیگر ایجاد ارتباط با صنایع بالادستی در قالب یک کار شبکه‌ای خوشه‌های صنعتی تشکیل داده و برخی از این مشکلات مرتفع شود. به گفته وی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط اگر به خوبی مدیریت نشوند و به بازار فروش و صادرات محصولات خود دسترسی نداشته باشند، نمی‌توانند سرمایه‌گذاری ایجاد شده و ریسک آن را مدیریت کنند که به این ترتیب در آینده دچار مشکل می‌شوند.