جنگ استقلال‌ها

مسابقات هفته دوم لیگ برتر باشگاه‌های کشور، امروز و فردا برگزار خواهد شد. دیدارهای پر از شگفتی هفته نخست، شاید نشان داد که لیگ شانزدهم می‌تواند جذابیتی بیش از حد تصور داشته باشد. توقف مدعیانی مثل استقلال تهران، تراکتورسازی، سپاهان و ذوب‌آهن در هفته گذشته، حالا همه را کنجکاو کرده که ببینند این تیم‌ها در ادامه راه چه خواهند کرد؟ رقابت‌های هفته دوم امروز با چهار بازی آغاز می‌شود و فردا با چهار دیدار دیگر به پایان می‌رسد.

استقلال خوزستان - استقلال تهران

استقلال خوزستان مدافع عنوان قهرمانی است و البته استقلال تهران که چندسالی می‌شود دستش از جام قهرمانی کوتاه مانده، این فصل با علیرضا منصوریان و خریدهایی که داشته می‌خواهد قهرمان شود. آبی‌های خوزستانی برای هفته دوم همانند هفته اول باید مقابل یک مدعی جدی قهرمانی قرار بگیرند. شاگردان اکبر پورموسوی که هفته گذشته در تبریز به مصاف تراکتورسازی رفته بودند، با کسب یک تساوی ۲ - ۲ مقابل تیم پرمهره امیر قلعه‌نویی، توانستند اعتمادبه‌نفس خوبی به دست بیاورند و با این اعتماد به نفس می‌خواهند مقابل استقلال تهران قرار گرفته و البته از امتیاز میزبانی‌شان استفاده کنند. استقلال که در هفته اول، دیدار خانگی‌اش مقابل نفت تهران را با تساوی پشت سر گذاشت، این هفته به دنبال سه امتیاز است تا از همین ابتدای لیگ از رقیبانش عقب نیفتد. هفته‌هایی که شاید اکنون اهمیت آنها به چشم نیاید، اما مسلما در هفته‌های پایانی و در کورس قهرمانی ممکن است حسرت را به دل شاگردان منصوریان بگذارد.

بنابراین از دست دادن این بازی هم ممکن است کار استقلال را حتی برای هفته‌های آینده سخت کند و فشار هواداران را به دنبال داشته باشد. با این حال یک نکته مثبت برای استقلالی‌ها وجود دارد و آن هم گرفتن روحیه از تعلیق محرومیت مهدی رحمتی است. هرچند سیدحسین حسینی، دروازه‌بان دوم آبی‌پوشان عملکرد خوبی در دیدار مقابل نفت داشت و مانع از شکست تیمش شد، اما بازگشت رحمتی به ترکیب می‌تواند به لحاظ روحی و روانی و انگیزشی به این تیم کمک کند. با این شرایط می‌توان بازی زیبایی را در خوزستان تماشا کرد. قضاوت این بازی را موعود بنیادی‌فر جوان برعهده خواهد داشت.

ذوب‌آهن اصفهان - سایپا

در دیگر دیدار مهم امروز، ذوب‌آهن در اصفهان به مصاف سایپا خواهد رفت. شکست خورده‌های هفته اول چهار تیم بودند که حالا دو تیم از آن چهار تیم باید مقابل هم قرار بگیرند؛ ذوب‌آهن و سایپا که به ترتیب مقابل سیاه‌جامگان و پرسپولیس تن به شکست دادند. تیم‌هایی که مربیان توانایی در اختیار دارند و قابل اعتماد. یحیی گل‌محمدی جوان با کسب دو قهرمانی متوالی در جام حذفی حالا روی نیمکت ذوب‌آهن باتجربه‌تر شده و مسلما در فولادشهر به دنبال جبران شکست هفته اول خود است، اما کار سختی مقابل حسین فرکی باتجربه خواهد داشت. فرکی که پس از قطع همکاری‌ با سپاهانی‌ها در فصل گذشته دوباره به اصفهان بازمی‌گردد، با تیمی که آن را برای این فصل تا حدود زیادی دچار تحول کرده، حریف آسانی برای ذوب‌آهن نیست. همان‌طور که برای پرسپولیس در هفته اول حریف آسانی نبود و شاید اگر بازیکنان سایپا کمی باهوش بودند، می‌توانستند از این دیدار یک امتیاز کسب کنند.

برنامه کامل مسابقات هفته دوم

یکشنبه، 10 مردادماه 95

استقلال خوزستان................... استقلال، ۲۰:۴۵

ذوب‌آهن.......................................... سایپا، ۲۰:۳۰

پیکان ............................صبای قم، ساعت ۲۰:۳۵

پدیده ..................... سیاه‌جامگان، ساعت ۱۹:۱۰

دوشنبه، 11 مردادماه 95

نفت تهران ...................... سپاهان، ساعت ۲۰:۳۵

ماشین‌سازی .............گسترش فولاد، ساعت ۱۸

صنعت نفت....................... تراکتورسازی، ۲۰:۴۵

پرسپولیس ..........................فولاد، ساعت ۲۰:۴۵

نتایج ناامیدکننده سرخابی‌ها در هفته‌های دوم

دو تیم پرسپولیس و استقلال از نظر آماری در هفته‌های دوم از ادوار لیگ برتر، عملکرد ضعیفی داشته‌اند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، پرسپولیسی‌ها در ۱۵ دوره گذشته فقط ۶ برد در هفته‌های دوم کسب کردند، ۴ بار با رقبای‌شان به تساوی رسیدند و ۵ شکست در کارنامه این تیم ثبت شده است. استقلالی‌ها نیز شرایط بهتری نداشتند. آبی‌پوشان پایتخت در هفته‌های دوم از ۱۵ دوره گذشته لیگ برتر ۴ پیروزی، ۳ تساوی و ۸ شکست داشتند که آمار قابل تاملی به نظر می‌رسد.