گروه مسکن: مطابق با آمار ارائه شده از سوی سامانه رهگیری مسکن، حجم معاملات آپارتمان‌های مسکونی در مناطق مختلف شهر تهران طی یک ماهه ابتدایی فصل تابستان، اگرچه در مقایسه با خردادماه معادل ۶/ ۳ درصد کاهش داشته‌است، اما نسبت به مدت مشابه سال گذشته یعنی تیرماه ۹۴، حدود ۳۱ درصد افزایش داشته است که نشان از ادامه روند تدریجی خروج از رکود بازار املاک پایتخت دارد.

در حال حاضر آمارها نشان می‌دهد متوسط قیمت هرمترمربع آپارتمان مسکونی در پایتخت در ماه گذشته به ۴ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسیده که بیانگر رشد ۵/ ۲ درصدی نسبت به خردادماه است. مشاوران بازار املاک مسکن معتقدند حجم زیادی از معاملات انجام شده در چند ماهه اخیر همچنان به دلیل تقاضای مصرفی است و به همین دلیل است که بازار خرید و فروش مسکن در پایتخت با هجوم یکباره خریداران مواجه نشده است.

به گزارش «دنیای اقتصاد» بررسی میدانی نرخ‌های پیشنهادی آپارتمان‌های مسکونی در مناطق ۲۲ گانه تهران نیز نشان می‌دهد بسیاری از فروشندگان مسکن برای فروش واحد مسکونی خود به پیشنهاد قیمت‌های پایین‌تر از متوسط میانگین منطقه روی آورده‌اند. به‌عنوان مثال در محدوده تهرانپارس خیابان استخر واحدی ۸۰ متری با عمربنای سه ساله، مترمربعی ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای فروش پیشنهاد شده است این در حالی است که مشاوران املاک منطقه معتقدند در حال حاضر متوسط نرخ میانگین آپارتمان‌های مشابه این واحد معادل ۴ میلیون و ۲۰۰هزار تومان است.

ارزان ترین و گران‌ترین‌های بازار مسکن