گروه بازرگانی: مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: پروازهای برنامه‌ای شرکت‌های هواپیمایی داخلی و شرکت‌های هواپیمایی ترکیه‌ای از سرگرفته شد. رضا جعفرزاده با اعلام این خبر گفت: از آنجا که پروازها به علت وقوع کودتای نافرجام در ترکیه از ساعت ۲۳:۳۰ روز جمعه با بسته شدن فرودگاه‌های این کشور متوقف شده بود، با توجه به فراهم شدن انجام پروازها، شرکت‌های هواپیمایی داخلی و ترکیه‌ای می‌توانند نسبت به انجام پروازهای برنامه‌ای خود به این کشور اقدام کنند.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نیز با اشاره به انجام ۲۰ پرواز برای بازگشت مسافران از ترکیه گفت: پروازها تا بازگشت تمامی مسافران به ایران ادامه دارد. کوروش فتاحی با بیان اینکه تاکنون ۱۷ پرواز به کشور بازگشته است، افزود: این روند فعلا ادامه دارد و تا انتقال کامل مسافران، پرواز بدون مسافر به ترکیه می‌رود تا تمامی مسافران به کشور منتقل شوند. وی با اعلام اینکه تمامی مسافران بدون مشکل سوار هواپیما شده‌اند، اظهار کرد: مسافران از قبل بلیت تهیه کرده بودند و با همان بلیت‌ها دوباره به کشور بازگشته‌اند. فتاحی با اشاره به اینکه فعلا عزیمت به ترکیه برای گردشگران ممنوع است، گفت: مطابق اطلاعیه معاونت گردشگری، امکان پرواز به ترکیه وجود ندارد و ما فقط برنامه برای بازگرداندن مسافران داریم.

وقوع کودتا در ترکیه و تعلیق پروازهای ایران به مقصد استانبول که جمعه شب آغاز شد، مسافران ایرانی حاضر در ترکیه را سرگردان کرده و در انتظار اعلام وضعیت و تعیین تکلیف برای بازگشت به کشور قرار داده است.