بیست و هفتمین دوره لیگ جهانی والیبال در سال ۲۰۱۶ از پنج‌شنبه ۲۷ خرداد آغاز شده و ۱۲ تیم در هفته اول به مصاف هم رفتند. در هفته پایانی دور گروهی این رقابت‌ها ایران میزبان آرژانتین، ایتالیا و صربستان است. تیم ملی والیبال کشورمان که دیشب (جمعه شب) در اولین بازی خود و از ساعت ۲۱ در استادیوم آزادی به مصاف صربستان رفت در دومین بازی خود نیز امشب و از ساعت ۲۱ مقابل ایتالیا قرار خواهد گرفت. ایتالیا که در اولین بازی خود دیشب مقابل آرژانتین قرار گرفته امشب در حالی مقابل ایران قرار می‌گیرد که هر دو تیم برای بهبود وضعیت خود در جدول رده‌بندی به پیروزی نیاز دارند. تیم ملی کشورمان در چند سال اخیر توانسته چند بار تیم خوب ایتالیا را شکست دهد و اگر امشب نیز در شرایط خوب خود باشد می‌تواند باز هم این تیم را شکست دهد.

سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان بازی مقابل تیم‌های بزرگی چون صربستان، ایتالیا و آرژانتین مقابل تماشاگران ایرانی را یک موقعیت ویژه برای خود و شاگردانش دانست. به گزارش «ایلنا» رائول لوزانو اظهار کرد: «بعد از مدت‌ها تمرین و بازی در خارج از کشور برای نخستین بار است که مقابل تماشاگران ایرانی قرار می‌گیریم. این برای ما یک موقعیت ویژه است و باید به آن نگاه ویژه‌ای داشته باشیم. ما با حمایت تماشاگران خودی به مصاف تیم‌های بزرگ خواهیم رفت. بازیکنانم تجربه بازی در خانه را دارند، ولی من برای اولین بار است که این موضوع را تجربه می‌کنم. ما با آرژانتین و ایتالیا که تیم‌های قدرتمندی هستند، بازی خواهیم کرد. پیش از این با آرژانتین بازی کرده‌ایم و شناخت کافی از آن داریم. ایتالیا هم نشان داده تیم قدرتمند و با کیفیتی است.»

ولاسکو و زنده شدن لحظاتی به یادماندنی در ایران

سرمربی حال حاضر آرژانتین، خولیو ولاسکو سرمربی محبوب و سابق تیم ملی کشورمان است. خولیو ولاسکو در نشست خبری پیش از آغاز هفته سوم لیگ جهانی والیبال در تهران اظهار کرد: «من و رائول لوزانو (سرمربی تیم ملی والیبال ایران) کارمان را در یک روز و یک شهر آغاز کردیم. مربیانی که در سمت چپ من نشسته‌اند (سرمربیان صربستان و ایتالیا) نیز بازیکن و دستیار من در سال‌های دور بوده‌اند.» ولاسکو از حضور دوباره در کشورمان ابراز خرسندی کرد و گفت: «حضور مجدد در ایران برای من یک لحظه احساسی خاص بود. من دوستان زیادی را دوباره در ایران توانستم ببینم. همسرم نیز با من به تهران آمده است، چون حضور در ایران برای ما لحظاتی به یادماندنی است. جدال با تیم ملی ایران نیز برای من بسیار جالب خواهد بود، چون ایران تیم قدرتمندی است و ما را در هفته نخست لیگ جهانی شکست داده است. همچنین برای من حضور مجدد مقابل تماشاگران استادیوم آزادی بسیار مهم است.»