افزایش حجم گردش مالی پلتفرمهای بازی روی PC
دنیای اقتصاد: در حالی که برخی تحلیلها مشخص کرده بود که استفاده از رایانههای شخصی بهعنوان یک پلتفرم بازی رو به افول است، پیشبینیهای جدید حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۸ میلادی، بیشترین درآمد و گردش مالی صنعت بازیهای ویدئویی مختص پلتفرم رایانههای شخصی خواهد بود. براساس اطلاعات و پژوهشهای مجموعه تحقیقاتی Statista، سال گذشته میلادی کنسولهای خانگی بیشترین حجم گردش مالی را به خود اختصاص دادهاند و جایگاه دوم و سوم به ترتیب در اختیار رایانههای شخصی و بازیهای موبایلی بود.
دنیای اقتصاد: در حالی که برخی تحلیلها مشخص کرده بود که استفاده از رایانههای شخصی بهعنوان یک پلتفرم بازی رو به افول است، پیشبینیهای جدید حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۸ میلادی، بیشترین درآمد و گردش مالی صنعت بازیهای ویدئویی مختص پلتفرم رایانههای شخصی خواهد بود. براساس اطلاعات و پژوهشهای مجموعه تحقیقاتی Statista، سال گذشته میلادی کنسولهای خانگی بیشترین حجم گردش مالی را به خود اختصاص دادهاند و جایگاه دوم و سوم به ترتیب در اختیار رایانههای شخصی و بازیهای موبایلی بود. براساس پیشبینی همین مجموعه، در سال جاری میلادی گردش مالی کنسولهای بازی رشد کرده و همچنان جایگاه نخست را حفظ خواهد کرد. اما جایگاه پلتفرم موبایل از سوم به دوم صعود خواهد کرد. این در حالی است که تا دو سال آینده، یعنی در سال ۲۰۱۸ میلادی، رایانههای شخصی رشد چشمگیری را تجربه خواهد کرد و به جایگاه نخست گردش مالی در صنعت بازیهای ویدئویی صعود میکند. کنسولهای خانگی با افت نسبتا زیادی به جایگاه سوم افول کرده و موبایل بهعنوان دومین پلتفرم پردرآمد جایگاه خود را حفظ خواهد کرد. به این ترتیب تا سال ۲۰۱۸، پلتفرم رایانههای شخصی ۳/ ۳۴ میلیارد دلار، پلتفرم موبایل ۲/ ۳۰ میلیارد دلار و پلتفرم کنسولهای خانگی ۸/ ۲۶ میلیارد دلار درآمد خواهند داشت.
ارسال نظر