مشمولان سهام عدالت، تنها ثبت‌نام شده‌اند

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به انتقاد نیلی مبنی بر گرفتن سهام عدالت توسط استادان دانشگاه و ماندن کارگران، گفت: تنها از مشمولان ثبت نام شده و به کسی سهامی ارائه نشده است. طبق قانون به مرور این مشمولان به مشمولان افزوده می‌شوند.

سیدعلی اشرف عبدالله پوری حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت سهام عدالت و نحوه آزادسازی آن اظهار داشت: هنوز تصمیم‌ خاصی درباره نحوه آزادسازی سهام عدالت اتخاذ نشده است.

وی درباره برخی انتقادات درباره نحوه واگذاری سهام عدالت، تأکید کرد: برخی انتقاداتی مطرح کرده بودند که در نحوه بیان جملات، اشکالاتی وجود دارد؛ تاکنون سهام عدالت به هیچ کس داده نشده و تنها ثبت‌نام انجام شده است.

پوری حسینی با بیان اینکه طبق مصوبات به مرور ثبت‌نام از مشمولان این طرح انجام شده است، گفت: در ادامه نیز مابقی مشمولان طبق مصوبات جدید، اضافه می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به اینکه طرح آزادسازی سهام عدالت تاکنون نهایی نشده است، گفت: در دولت هنوز تصمیم جدیدی درباره نحوه آزادسازی، ورود آن به بورس و جمع بندی نشده است.

در هفته‌ای که گذشت، مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور ضمن انتقاد از نحوه واگذاری سهام عدالت، گفت: سهام عدالت به استادان دانشگاه رسید، اما به کارگران فصلی نرسید.

* استقلال و پرسپولیس تا پایان سال، مجوز ورود به بورس دارد/سال آینده از طریق مزایده پیگیری می‌شوند

رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره سرانجام واگذاری ۲ باشگاه پرطرفدار فوتبالی، گفت: به دلیل اینکه صورت‌‌های مالی این دو باشگاه به تأیید سازمان حسابرسی نرسیده است، شرایط حضور در بورس را ندارند.

وی ادامه داد: طبق مجوزی که در قانون بودجه سال ۹۲ داده شده در صورت همراهی و همکاری مسئولان، این ۲ باشگاه شرایط حضور در فرابورس یا بورس را خواهند داشت.

پوری حسینی گفت: اگر تا پایان سال این ۲ باشگاه وارد بورس شوند، به قانون عمل کرده‌ایم در غیر این صورت بنابر تجویز جدید از طریق مزایده، واگذار خواهند شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.