به گزارش مهر، عبدالمجید نگارش نژاد در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا در استانداری قزوین گفت:یکی از مسائلی که به تولید داخلی و اقتصاد کشور آسیب زده موضوع قاچاق کالاست که مبارزه با آن با جدیت بیشتری در این دولت ادامه یافته است.

وی افزود:کاهش ۵۰ درصدی قاچاق کالا دردولت تدبیر و امید بیانگر عزم جدی دولت در این زمینه است که همچنان دراین مسیر گام برخواهیم داشت.

نگارش نژاد یادآورشد: از سال ۱۳۱۲ بمدت ۸۰ سال قانون مبارزه با مواد مخدر در ایران وجود دارد که نشان می دهد مسئولان کشور در این عرصه جدی هستند البته در سال ۹۲ قانون مبارزه با مواد مخدر بازنگری اساسی شد که پایه مقایسه قاچاق کالا در کشوراست.

مدیرکل فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه به مرزهای وسیع کشور اشاره کرد و گفت: با تنوع مرزهای خاکی و آبی کشور این گستردگی مبارزه با قاچاق کالا را با سختی هایی روبرو کرده است.

نگارش‌نژاد اظهارداشت:تنهاراه مبارزه با قاچاق کالاو ارز پیشگیری از این معظل است چون امروزه قاچاق کالا شکل های مختلف فیزیکی و مجازی به خود گرفته و باید با فرهنگ سازی از روشهای پیشگیری علمی برای مبارزه با قاچاق کالا بهره ببریم.

وی اضافه کرد:جامعه فرهنگی ودانشگاهی ویژگی‌های خوبی دارد و اگر بتوانیم در معلمان و اساتید تغییر رفتاری نسبت به مصرف کالای قاچاق ایجاد کنیم، این افراد می توانند افسران جنگ نرم مبارزه با قاچاق باشند.

نگارش‌نژاد تصریح کرد:آموزش وپرورش بدلیل حضور موثر در همه مناطق بویژه روستاها ظرفیت ارزشمندی است به همین دلیل نهادهای مذهبی مانند ائمه جمعه و کانون‌های مساجد و دانش‌ آموزان و دانشجویان چون درسنی قرار دارند که تغییرپذیری درآنها ممکن است جامعه هدف مناسبی برای ایجاد باور در خصوص مصرف نکردن کالای قاچاق هستند.

وی افزود:تهیه محتوای فرهنگی درمبارزه با قاچاق مهم است لذا ازظرفیت آموزش وپرورش و دانشگاه‌ها در این راستا برای تالیف کتب تاثیرگزار استفاده می کنیم.

مدیرکل فرهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد:سند جامع اقدامات فرهنگی، پژوهشی و آماری در مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تدوین و مصوب کرده‌ایم که باکمک کارشناسان فرهنگی استانها آن را تبیین خواهیم کردیم و با حضور در فضای مجازی و استفاده از ظرفیت این فضا برای مبارزه با قاچاق هم استفاده خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: قاچاق کالاهای غیرشرعی هدف اقتصادی ندارد بلکه بدنبال ضربه زدن به ارزش ها و اعتقادات جوانان کشور است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.