به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال کاهش جهانی ذخایر نفتی بازار، بهای نفت امروز (دوشنبه) با افزایش همراه بود. این درحالیست که افزایش فعالیت های حفاری آمریکا سطح افزایش بها را محدود کرده است.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با ۰.۲ درصد افزایش به ۵۶ دلار و ۹ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (شاخص آمریکا) نیز با ۰.۱ درصد افزایش ۵۴ دلار و ۴ سنت در هر بشکه معامله شد.

روز جمعه پس از آنکه داده های "اداره اطلاعات انرژی آمریکا" نشان داد ذخایر نفتی آمریکا برای هفتمین هفته متوالی با افزایش همراه بوده است، بهای طلای سیاه به شدت سقوط کرد.

گروه بانکداری استرالیا و نیوزیلند اعلام کرد: "داده های اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ذخایر نفتی آمریکا در هفته گذشته با ۵۶۴ هزار بشکه افزایش به ۵۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه رسیده است."

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر تولیدکنندگان پیشتر توافق کردند از اول ژانویه سال جاری میلادی روزانه ۱.۸ میلیون بشکه تولید نفت خود را کاهش دهند. گزارشها حاکی از آن است که اوپک تاکنون بیش از ۹۰ درصد به این توافق پایبند بوده است.

به دنبال انتظار سرمایه گذاران برای آشکار شدن سیاست های اقتصادی "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، بهای طلا نیز امروز دوشنبه همچنان با ثبات همراه بود و همانند معاملات پیشین در بالاترین سطح در سه ماه و نیم گذشته معامله شد. بر این اساس، بهای هر اونس طلای آمریکا با تغییر بسیار اندک به ۱۲۵۷.۳۰ دلار رسید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.