به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پس از حضور ستارگان هالیوود روی فرش قرمز مراسم اسکار، هشتادونهمین دوره مراسم اسکار در دالبی تئاتر هالیوود آغاز شد.

در این مراسم انوشه انصاری و فیروز نادری به نمایندگی از اصغر فرهادی حضور یافته‌اند. انصاری شالی به تن کرده است که طرح آن نقشه زادگاهش مشهد را از فضا نشان می‌دهد.

جیمی کیمل مجری این دوره از اسکار است.

کیمل در آغاز مراسم به کنایه از دونالد ترامپ تشکر که باعث شده است امسال دیگر همانند سال گذشته اسکار نژادپرست به نظر نرسد.

آلیسیا ویکاندر برنده جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را معرفی کرد. نامزدهای این رشته ماهرشالا علی در «مهتاب»، جف بریجز در «حتی اگر سنگ ببارد»، لوکاس هجز در «منچستر بای د سی»، دو پتل در «شیر» و مایکل شانون در «حیوانات شب زی» بودند که در نهایت جایزه به ماهرشالا علی بازیگر مسلمان رسید.

با اهدای نخستین جایزه اسکار به این بازیگر سیاه‌پوست به نظر می‌رسد که آکادمی قصد دارد به جنجال‌های اسکار زیادی سفید است، پایان دهد.

جیمی کیمل پیش از اهدای جایزه بهترین چهره‌پردازی باز هم ترامپ را هدف قرار داد و به شوخی گفت که ما اینجا «اخبار جعلی» را تاب نمی‌آوریم و گفت اگر فردی از سی ان ان، نیویورک تایمز یا رسانه‌هایی از این دست در سالن حضور دارند، آنجا را ترک کنند.

جایزه اسکار بهترین چهره‌پردازی به آلساندرو برتولاتزی، جورجو گرگورینی و کریستوفر نلسن طراحان «جوخه انتحار»‌ اهدا شد. برندگان جایزه بهترین چهره‌پردازی هنگام دریافت اسکار، جایزه خود را متعلق به تمام مهاجران دانستند.

جایزه بهترین طراحی لباس را کالین آتوود برای «جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آن‌ها» از آن خود کرد.

بازیگران فیلم «چهره‌های پنهان» جایزه بهترین فیلم مستند بلند را به «او.جی: ساخت آمریکا» ساخته ازرا ادلمن اهدا کردند. ادلمن جایزه‌اش را به قربانیان خشونت پلیس در آمریکا اهدا کرد.

شریل بون آیزاکس رییس آکادمی علوم و هنرهای سینما بر صحنه حاضر شد و به نامزدهای اسکار تبریک گفت. او گفت هنر مرز نمی‌شناسد و هنرمندان در تمام جهان پیوند ناگسستنی با یکدیگر دارند.

جایزه بهترین تدوین صدا را سیلوین بلمار برای کار خود در فیلم «ورود» دریافت کرد.

و جایزه بهترین میکس صدا به فیلم «هکسا ریج» رسید.

مارک رایلنس جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل را به وایولا دیویس برای بازی درخشانش در «حصارها» اهدا کرد. دیگر نامزدهای این رشته وایولا دیویس در «حصارها»، نایومی هریس در «مهتاب»، نیکل کیدمن در «شیر»، اوکتاویا اسپنسر در «چهره‌های پنهان» و میشل ویلیامز در «منچستر بای د سی» بودند.

برخلاف سال گذشته که هیچ بازیگر سیاه پوستی نامزد اسکار بازیگری نشده بود در این دوره از اسکار تا اینجای کار دو جایزه بازیگری را بازیگران سیاه پوست دریافت کرده‌اند.

جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان به «فروشنده» ساخته اصغر فرهادی اهدا شد. این جایزه را شالیز ترون و شرلی مک لین به انوشه انصاری و فیروز نادری که به نمایندگی از فرهادی در مراسم حاضر شده بودند اهدا کردند.

اسکار بهترین انیمیشن کوتاه «پایپر» رسید و به و همانطور که انتظارش می رفت جایزه بهترین انیمیشن بلند را «زوتوپیا» از آن خود کرد. کمپانی پیکسار پس از ۱۶ سال دوباره با انیمیشن «پایپر» به جایزه اسکار بهترین انیمیشن کوتاه دست پیدا کرد.

سرانجام «لالا لند» به نخستین اسکارش دست پیدا کرد. جایزه بهترین طراحی صحنه را در این دوره از جوایز اسکار، فیلم «لالا لند» دریافت کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.