به گزارش خبرورزشی، آن‌ها مثل سال‌های اخیر، مسائل سیاسی را وارد ورزش کرده و نمی‌خواهند از بازی دوستانه ایران و مراکش میزبانی کنند. این نگرانی باعث شد تا کارلوس کی‌روش چند روز زودتر عازم ابوظبی شود و با مسئولان فدراسیون فوتبال امارات دیدار کند. در این سفر یکی از مسئولان تیم ملی که کارهای هماهنگی بازی‌های دوستانه و اردوها را انجام می‌دهد، حضور دارد و هر دو با اماراتی‌ها پای میز مذاکره می‌نشینند. به دلیل مخالفت اماراتی‌ها بازی با ساحل عاج که شانسی بزرگ برای ایران بود از دست رفت.

کی‌روش به هیچ عنوان علاقه ندارد بازی دوستانه و مهم با مراکش به خاطر مخالفت اماراتی‌ها با میزبانی مسابقه از بین برود. تا روز گذشته وضعیت این دیدار مهم نامشخص بود و فدراسیون فوتبال هم نمی‌دانست مسابقه برگزار می‌شود یا نه. قرار است تا پیش از سفر تیم ملی به دبی، کی‌روش در ابوظبی بماند تا با اماراتی‌ها در این باره حرف بزند. روز دوشنبه و همزمان با ورود تیم ملی به دبی، کارلوس هم از ابوظبی به این شهر می‌رود تا به تیم ملی ملحق شود. اولین جلسه تمرینی ایران هم پشت درهای بسته برگزار می‌شود. کی‌روش قرار است با اماراتی‌ها پای میز مذاکره بنشیند و به آنها بگوید: «چرا به ایران ورزشگاه نمی‌دهید؟!» پس از این جلسه تکلیف بازی به طور قطع مشخص می‌شود. اماراتی‌ها ابتدا موافقت کردند بازی پشت درهای بسته برگزار شود ولی در ادامه گفتند اصلاً از بازی تیم ملی میزبانی نمی‌کنند. مراکشی‌ها هم اتفاقاً بدشان نمی‌آید بازی پشت درهای بسته برگزار شود و باید دید اماراتی‌ها با این پیشنهاد موافقت می‌کنند یا نه.

وضعیت خوب باشگاه ایرانیان
تیم ملی ایران روز دوشنبه به دبی می‌رسد و سریعاً اردوی آماده‌سازی خود را در باشگاه ایرانیان آغاز می‌کند. باشگاه در حال حاضر آماده میزبانی از تیم ملی است. امروز یکی از دستیاران خارجی کی‌روش (اوسیانو یا گاسپار) به باشگاه ایرانیان می‌رود تا چک نهایی را انجام دهد. در حال حاضر زمین این باشگاه از کشت درآمده و امروز خط‌کشی‌های آن انجام می‌شود. نزدیک به یک ماه است که روی این چمن تیمی تمرین نکرده تا برای میزبانی از ایران آماده شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.