مسعود اشرفی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت اساسنامه پیشنهادی جدید کمیته‌ ملی پارالمپیک، اظهار کرد: پس از نهایی شدن و اعمال یکسری تغییرات در اساسنامه، آن را برای تایید نهایی به وزارت ورزش و جوانان ارائه دادیم تا پس از امضای مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان تقدیم هیات دولت شود.

وی گفت‌: در جلسه‌ای که با رییس کمیته‌ ملی پارالمپیک، معاونت های فنی کمیته‌ و معاونت حقوقی وزارت ورزش و جوانان داشتیم در زمینه آخرین اصلاحات لازم در اساسنامه به جمع بندی نهایی رسیدیم که پس از امضای وزیر ورزش و جوانان، تقدیم هیات دولت خواهد شد. البته در اساسنامه پیشنهادی جدید کمیته‌ ملی پارالمپیک پس از انتزاع این کمیته‌ از کمیته‌ ملی المپیک، اتفاق بسیار خوبی که رخ داد، این بود که ردیف بودجه مستقلی پیدا کردیم و مستقیما به سازمان و مدیریت و برنامه‌ریزی وصل شدیم. این خبر بسیار خوبی برای پارالمپیک است.

اشرفی همچنین ‌اضافه کرد: در اساسنامه پیشنهادی پارالمپیک، یک بخش از مدیریت کار مربوط به دستورالعملی است که کمیته‌ بین‌المللی پارالمپیک (IPC) باید به کمیته‌های ملی پارالمپیک (NPC) خود بخشنامه کند تا نگاه آنها به اساسنامه با رعایت قوانین و مقررات داخلی باشد.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک در پایان همچنین پیرامون این پرسش که چه زمانی اموال و دارایی‌های کمیته‌ ملی پارالمپیک از کمیته ملی المپیک تفکیک خواهد شد، خاطر نشان کرد: در کار گروهی که برای این منظور با حضور نمایندگان کمیته‌ ملی پارالمپیک، المپیک و وزارت ورزش و جوانان تشکیل دادیم، این موضوع مورد بررسی قرار گرفت. همچنین جلساتی را نیز با نصرالله سجادی در دفتر معاونت ورزش قهرمانی و حرفه‌ای داشتیم که مقرر شد قبل از پایان سال و همزمان با تصویب اساسنامه جدید کمیته‌ ملی پارالمپیک، اموال و دارایی‌های پارالمپیک از المپیک تفکیک شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.