به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری الیمن الیوم، ولد الشیخ در صفحه شخصی خود در توییتر درباره از سرگیری گفت وگوها میان طرف های یمنی در اردن نوشت: در نشست اردن فقط مسائل فنی کمیته آتش بس وهماهنگی بررسی می شوند و گفت وگوهای سیاسی در کار نخواهد بود.
بیانیه اختتامیه نشست چهار جانبه وزیران خارجه آمریکا، انگلیس، عربستان وامارات با حضور عمان واسماعیل ولد الشیخ فرستاده سازمان ملل خواستار از سرگیری توافق طرف های یمنی برای توقف جنگ بلافاصله پس از ورود نمایندگان آنها به امان پایتخت اردن شد.
امان پایتخت اردن احتمالا میزبان دور بعدی گفت وگوها است.
قرار است در نشست فنی کمیته هماهنگی وآتش بس در اردن٬ نمایندگان دو طرف یمنی و دو ناظر بین المللی شرکت کنند.
این نشست قرار بود ماهها قبل در شهر ظهران واقع در جنوب عربستان برگزار شود که برگزاری آن با مشکل مواجه شد واسماعیل ولد الشیخ را مجبور به اعلام این نشست در امان پایتخت اردن کرد؛ اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده بین المللی سازمان ملل به یمن گفت: کمیته آتش بس و هماهنگی در نشستی در اردن از آمادگی برای برقراری آتش بس در یمن خبر داد.
ولد الشیخ روز چهارشنبه افزود: طرف دیگر (هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن) آمادگی خود را برای دادن امتیاز جهت دستیابی به راه حل در یمن با فعال سازی کمیته آتش بس وهماهنگی اعلام کرد وبدین ترتیب ما خواهیم توانست با آغاز سال جدید، دور میز مذاکره بنشینیم.
فرستاده سازمان ملل ادامه داد که وی از کمیته چهار جانبه خواست که به وی اجازه دهد اقدام به سفرهای دوره ای میان طرف ها کند این در حالی است که وی همچنین تاکید کرد که پیشنهاد های مطرح شده در کویت اساس نقشه راه است.
ولد الشیخ با اشاره به دیدارهای خود با اعضای شورای امنیت٬ از مقدمات فعال کردن راه حل امنیتی وسیاسی جهت اجرای آتش بس خبر داد.
بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، پیشنهادهای ۲۳ اکتبر ( ۲ آبان) شامل هفت عنصر کلیدی، گام های امنیتی متوالی و خروج های ضروری، انتصاب هایی برای انتقال سیاسی، از سر گیری رایزنی ها با سازمان ملل بر اساس ساز و کار اجرایی شورای همکاری خلیج فارس، نتایج گفت وگوی ملی و قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت سازمان ملل و سایر قطعنامه های مرتبط ، خروج ها و عقب نشینی های بیشتر ، امضای توافقنامه، کنفرانس کمک کنندگان و آغاز گفت و گوی سیاسی برای نهایی کردن نقشه راه انتخاباتی و پیش نویس قانون اساسی دولت وحدت ملی است.
این وزیران از تمام طرف ها خواستند با برقراری مجدد توقف خصومت ها بر اساس شروط 10 آوریل (22 فروردین) موافقت کنند .
عربستان که از سال گذشته با همراهی برخی از کشورهای عربی وارد جنگ تمام عیاری علیه یمن شده، با صرف هزینه های سرسام آور مالی و رسانه ای و نظامی نه تنها نتوانسته است به اهداف از پیش تعیین شده خود در این کشور دست یابد بلکه در باتلاقی که خود ایجاد کرده٬ گرفتار شده است و می کوشد از آن رهایی یابد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.