به گزارش ایرنا ابراهیم کریمی که به همراه هیأتی تجاری، اقتصادی و فرهنگی به ریاست استاندار گلستان در قزاقستان حضور دارد روز جمعه اظهار داشت: مذاکرات با بخش خصوصی و دولتی بندر آکتائو استان منگستائو در سه محور برقراری پرواز گرگان-آکتائو، قطار گردشگری قزاقستان - اینچه برون (واقع در شرق گلستان) و تبادلات گردشگری دو کشور و بویژه دو استان منگستائو و گلستان انجام شد.
وی در مورد قطار گردشگری اضافه کرد که با توجه به زیرساخت های منطقه گردشگری اینچه برون و ظرفیت خط آهن بین المللی ایران - ترکمنستان - قزاقستان، طرف قزاقستانی موافقت خود را با راه اندازی قطار گردشگری اعلام کرد و با اخذ موافقت کشور ترکمنستان این قطار فعال می شود.
به گفته وی، مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ (گلستان) نیز که در جلسه مذاکرات حضور داشت ، برای راه اندازی این قطار اعلام آمادگی کرد.
کریمی با اشاره به انجام مذاکرات درباره پرواز گرگان - آکتائو نیز گفت: پیش از این مذاکراتی انجام شده بود ،اما در عمل نتیجه ای به دنبال نداشت و در این دیدار مقرر کردیم شرکت کاسپین با طرف قزاقستانی یک شرکت پروازی مشترک تشکیل دهند تا این پرواز که برای 2 استان مهم است، برقرار گردد.
وی درباره محور سوم مذاکرات نیز گفت: در خصوص تبادلات گردشگری دو کشور، جلساتی با مدیران تورهای گردشگری قزاقستان و نمایندگان و مدیران دفاتر مسافرتی استان برگزار و مقرر شد طرف قزاقستانی از گرگان و ظرفیت های گردشگری بویژه در حوزه گردشگری سلامت بازدید نماید و در صورت آمادگی، در حاشیه جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین، تفاهم نامه ها و قراردادهای مربوطه انجام شود.
سفر هیات تجاری و اقتصادی گلستان به ریاست استاندار به قزاقستان از چهار شنبه شب آغاز شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.