به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان در ریاض میزبان ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا بود و به دستور سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و فرمانده ارشد نیروهای نظامی این کشور نشان عالی پادشاه را به ژنرال دانفورد اهدا کرد.

به گزارش واس، در این دیدار دو طرف به بررسی همکاری‌های دو جانبه به ویژه در زمینه نظامی پرداخته و درباره آخرین تحولات منطقه خاورمیانه گفت‌وگو کردند.

ژنرال دانفورد در سفرش به ریاض با محمد بن نایف، ولیعهد عربستان نیز دیدار و درباره تقویت هماهنگی‌ها و همکاری‌های مشترک میان عربستان و آمریکا در زمینه‌های مختلف به ویژه مسائل امنیتی بحث و گفت‌وگو کردند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پیش از سفرش به ریاض، در آنکارا با خلوصی آکار، رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه امنیت منطقه‌ای و آخرین تحولات سوریه و عراق را بررسی کرد.

دانفورد اعلام کرد که ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا که عربستان نیز در آن مشارکت دارد، با همکاری ترکیه طرحی بلند مدت برای آزادسازی شهر رقه سوریه واقع در شمال شرق این کشور و حفاظت و مدیریت آن را تهیه خواهد کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.