به گزارش ایسنا، سید رحمان دانیالی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بحران دریاچه نمک اظهار کرد: مشارکت و پویش مردمی می تواند موثر ترین راهکار در جهت جلوگیری از بحران دریاچه نمک در قم باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: بحران این دریاچه موضوعی آشکار است که باید در جهت رفع بحران تلاش کرد متاسفانه در این باره کسری حوزه آبریز دریاچه نمک از دریاچه ارومیه بیشتر است و با بحران جدی تری مواجه ایم.

وی تصریح کرد:دستگاههای اجرایی و مسئولان نیز در راستای حل بحران دریاچه نمک به میدان آمده اند و در این ارتباط مطالعات وسیعی شکل گرفته است.

دانیالی خاطرنشان کرد:در این راستا تامین حق آبه های زیست محیطی قم در حال پیگیری است تا بتوان در جهت رفع بحران گام برداشت.

وی اظهار کرد:در این باره حق آبه زیست محیطی استان قم ۱۵۴ میلیون متر مکعب می باشد که در جلسه ای با خانم ابتکار ریاست سازمان حفاظت محیط زیست مطرح شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بیان کرد:بحران زیست محیطی و کم آبی هر یک به مدیریت نیاز دارد و می توان با راهکارهای منطقی و علمی درصدد رفع بحران برآمد.

وی گفت:استفاده از پساب یکی از راهکارهای مهم در مدیریت بحران است که می توان در توسعه فضای سبز و بیابان زدایی و حتی در صنعت و تولید و جلوگیری از پدیده ریزگردها نیز از آن بهره گرفت.

دانیالی با اشاره به تالاب های استان قم به عنوان ظرفیت مهم زیست محیطی بیان کرد:در جهت معرفی تالاب های قم در فضای مجازی اقدامات خوبی انجام شده است و این ظرفیت با ارزش را به علاقه مندان معرفی کرده ایم.

وی بیان کرد:همچنین اقداماتی در جهت حفظ تالاب ها انجام گرفته است که در این باره در سال گذشته برای اولین بار اعتبار و بودجه ای برای تالاب های قم در نظر گرفته شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم در مورد دیگر پروژه ها خاطرنشان کرد:همچنین قطعه زمینی جهت راه اندازی مرکز تحقیقات زیست محیطی ویژه حوض سلطان تخصیص یافت.

وی عنوان کرد: با اعتبارات تخصیص یافته، پاسگاه محیط بانی نیز در راستای افزایش ظرفیت های لازم جهت حفاظت از محیط زیست احداث شد ضمن اینکه از حضور دو نفر از کارشناسان محیط بانی به منظور معرفی تالاب های استان نیز بهره گرفته ایم تا بتوانیم مهم ترین تالاب های قم را از جمله حوض سلطان، غدیر، دریاچه نمک،بهشت معصومه و کوه نمک را به علاقه مندان به خوبی معرفی کنیم.

دانیالی تصریح کرد:کوه نمک قم یکی از پتانسیل های مهم گردشگری به شمار می رود که به عنوان یک اثر ملی مورد بازدید قرار بگیرد.

وی درباره آلودگی هوای قم نیز بیان کرد:پژوهش های گسترده ای در باب آلودگی هوای قم انجام شده است که امیدواریم در برنامه ششم توسعه بتوان برخی از بحران های زیست محیطی را رفع کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.