به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امروز (سه‌ شنبه) گفت، قصد دارد به همراه فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه درخصوص وضعیت سوریه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حاشیه دیداری با پترو پروشنکو همتای اوکراینی وی در شهر برلین مذاکره کنند.

مرکل درباره وضعیت انسانی سوریه گفت: با توجه به این وضعیت من معتقدم هیچ گزینه‌ای از جمله گزینه تحریم‌ها نمی‌تواند از روی میز کنار گذاشته شود اما اولویت ما باید اول کاهش درد و رنج‌های مردم باشد و این مساله در مذاکرات فردا مطرح خواهد شد. البته از این مذاکرات نیز انتظار وقوع هیچ اتفاق شگفت انگیزی نمی رود.

همچنین توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان نیز امروز گفت: مقامات آلمان انتظار ندارند مبارزه با داعش در عراق و سوریه خطر حملات در داخل این کشور را افزایش دهد.

وی گفت، مقامات آلمان انتظار بازگشت شبه نظامیان اروپایی داعش به خانه به دلیل شکست‌های نظامی این گروه را دارند اما مقامات برای به حداقل رساندن تهدیدات امنیتی تلاش می‌کنند.

وی به خبرنگاران در برلین گفت، تهدید مضاعفی علیه آلمان در نتیجه جنگ با داعش در منطقه خاورمیانه را احساس نمی‌کند چراکه این تهدید قبل از این بالا بوده و اینکه جنگ با داعش اقدام درستی است.

به گفته دمزیر، اعضای اتحادیه اروپا در تلاش برای یک جا کردن پایگاه‌های داده مربوط به اثر انگشت‌ها، روادید و اطلاعات عبور از مرزها هستند اما این کار به لحاظ حقوقی دشوار، به لحاظ فنی پیچیده و با فوریت فراوان است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.