به گزارش مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پس از ارائه گزارش حقوق های نامتعارف از سوی عادل آذر رئیس دیوان محاسبات گفت: لازم می دانم از رئیس دیوان محاسبات و کارکنان شریف دیوان تشکر کنم که با دقت، وسواس و امانت این گزارش را تهیه کرده اند که برای کشور لازم بود.

نماینده مردم قم اظهارداشت: در این گزارش همه بخش های مدیریتی در کشور مورد بررسی قرار گرفت. همه قوا، نهادهای مختلف، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، نهادهای زیرنظر مقام معظم رهبری، همه مورد بررسی قرار گرفتند و این نتیجه را امروز به دست آوردیم که گزارشش ارائه شد.

وی با بیان اینکه این گزارش در ۳ بخش ارائه شد، اظهارداشت: این گزارش در ۳ محور حقوق های نامتعارف، پاداش های نامتعارف و وام های نامتعارف به صحن علنی مجلس ارائه شد. فکر می کنم دیوان محاسبات گزارش کاملی را ارائه کرد که می تواند پایه کار برای اصلاحات قانونی و پیگیری این موضوعات قرار گیرد.

لاریجانی با تاکید بر ضرورت پیگیری این موضوع، گفت: از بین ۱۰۰ هزار مدیری که در کشور خدمت می کنند، در این گزارش حدود ۳۹۰ یا ۴۰۰ نفر از حقوق نامتعارف برخوردار بودند که دیوان محاسبات برایشان پرونده تشکیل داده و بیش از ۴۰۰ پرونده تشکیل شده است و حدود ۵۰ میلیارد ریال مسترد شده و باید مابقی وجوه نیز مسترد شود.

وی تاکید کرد: وظیفه دیوان محاسبات این است که پول های نامتعارف و نادرستی که برخی مدیران گرفته اند و لکه ای برای مدیریت کشور است، مسترد شود و با متخلفین هم برخورد شود.

لاریجانی اظهارداشت: دیوان محاسبات از طریق دادگاه هایی که دارد باید این موضوع را پیگیری کند.

وی ابراز امیدواری کرد: این گزارش منشاء اصلاحات اساسی در قانون شود تا افراد نتوانند از خلاء های قانونی استفاده کنند. دولت تدابیری اندیشه بود و مصوباتی داشت که این گزارش می تواند کاملاً ابعاد تخلف را روشن کند.

لاریجانی همچنین از دیوان محاسبات تشکر کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.