به گزارش خبرآنلاین، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به توافق روسیه و آمریکا برای برقراری آتش بس در سوریه از شامگاه دوشنبه ۲۲ شهریور، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از برقراری آتش بس در سوریه و تسهیل دسترسی همه مردم این کشور به کمک های انساندوستانه استقبال نموده است. آتش بس شامل گروه های تروریستی همچون داعش، جبهه النصره و گروه های تازه تاسیس انشعابی نیست و جامعه جهانی ملزم به برخورد جدی، قاطع، بدون شرط و بی وقفه با تروریسم افراطی تکفیری است. با توجه به تجربه چند ماه گذشته، آتش بس باید پایدار و دارای ضمانت اجرا بوده و به عنوان فرصتی برای تجدید قوا و انتقال جنگجویان و تسلیحات برای گروههای تروریستی مورد سوءاستفاده قرار نگیرد.

قاسمی افزود: همانگونه که دولت سوریه نیز بارها تأکید نموده است، فقدان ضمانت های لازم در خصوص پایبندی گروههای تکفیری - تروریستی به آتش بس، مانع موفقیت تلاش های قبلی برای برقراری آتش بس بوده و لذا استمرار و پایداری آتش بس، منوط به ایجادسازوکار فراگیر نظارت و به ویژه کنترل مرزها برای جلوگیری از اعزام تروریست های تازه نفس و ارسال سلاح و سایر منابع مادی برای تروریست ها می باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص ارسال کمکهای انساندوستانه در دوره آتش بس نیز خاطر نشان کرد: ارسال این کمک ها می بایست بدون هیچ گونه تبعیضی، به تمام مناطق سوریه بویژه مناطق تحت سیطره و یا تحت محاصره گروههای تروریستی که کمتر مورد توجه بوده و سال ها در بدترین شرایط تهدید و محاصره قرار داشته اند انجام شود. سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران همواره بر توقف جنگ و راه حل سیاسی به عنوان تنها راه کار حل و فصل بحران سوریه تاکید داشته و دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.