به گزارش تسنیم، فریدون حسنوند عصر امروز در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی احداث نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: شهرستان اندیمشک با برخورداری از ظرفیت وجود دو سد دز و کرخه و سد در دست ساخت بالا رود یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران در تولید انرژی است.

وی افزود: به همین جهت و با توجه به موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد اندیمشک ساخت و توسعه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی در این شهرستان را به عنوان یک اولویت مهم صنعتی و اقتصادی مطرح و گام‌های خوبی در این مسیر برداشته شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پس از آن و با پیگیری‌های صورت گرفته ساخت یک نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید یک هزار مگاوات برق در شهرستان اندیمشک در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: این نیروگاه در دو فاز ساخته می‌شود که فاز اول آن به میزان ۵۰۰ مگاوات به‌زودی در این شهرستان ساخته و به بهره‌برداری می‌رسد و پس از آن ساخت طرح‌های توسعه آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

حسنوند بیان کرد: با احداث فازهای مختلف احداث این طرح عظیم صنعتی اعتباری در حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده و این نیروگاه از محل اعتبارات دولتی ساخته می‌شود.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح اندیمشک به عنوان قطب و خط تولید برق نیروگاهی کشور مطرح و ظرفیت و استعداد این شهرستان در بخش‌های مختلف شهری شکوفا و شاهد عمران و آبادانی منطقه فراهم می‌شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پس از آن و با پیگیریهای صورت گرفته ساخت یک نیروگاه سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید یک هزار مگاوات برق در شهرستان اندیمشک در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: این نیروگاه در دو فاز ساخته می‌شود که فاز اول آن به میزان ۵۰۰ مگابات به‌زودی در این شهرستان ساخته و به بهره‌برداری می‌رسد و پس از آن ساخت طرح‌های توسعه آن در دستور کار قرار می‌گیرد.

حسنوند بیان کرد: با احداث فازهای مختلف احداث این طرح عظیم صنعتی، اعتباری در حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده و این نیروگاه از محل اعتبارات دولتی ساخته می‌شود.

وی افزود: با بهره‌برداری از این طرح اندیمشک به عنوان قطب و خط تولید برق نیروگاهی کشور مطرح و ظرفیت و استعداد این شهرستان در بخش‌های مختلف شهری شکوفا و شاهد عمران و آبادانی منطقه فراهم می‌شود.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما باید برای جذب و حضور سرمایه‌گذاران در شهرستان برنامه‌ریزی کنیم و فرصت‌های موجود در این زمینه را بیش از گذشته در نظر بگیریم تا محرومیت منطقه در بخش اقتصاد و اشتغال کاهش یابد.

وی گفت: برای گام نخست این نیروگاه مشکلی در شهرستان وجود ندارد و لذا ادارات مربوطه مانند منابع طبیعی و محیط زیست باید مکاتبات لازم را هر چه سریع‌تر در این خصوص پیگیری کنند.

حسنوند عنوان کرد: در سطح کشور صدها طرح این چنینی اجرا شده و به لحاظ محیط زیست آسیب یا پیامدی ندارند به همین جهت همه برای روند ساخت این نیروگاه و توسعه مسیر ساخت آن باید تلاش کنند.

وی افزود: این طرح با نظر مساعد استاندار خوزستان در این شهرستان اجرا و در کم‌ترین زمان ممکن به عنوان یک طرح شاخص صنعتی در استان کلنگ‌زنی و به بهره‌برداری می‌رسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.