به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی اکسپرس در مطلبی نوشت: "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه انتخابات آمریکا و هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات مبارزه‌ای جدی را برای کسب کرسی ریاست جمهوری آمریکا آغاز کرده‌اند. این در حالی است که ترامپ در یک گردهمایی انتخاباتی در شهر کولومبوس ایالت اوهایو، از احتمال تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ابراز نگرانی کرد و مدعی شد در انتخابات ماه نوامبر (آبان) ممکن است تقلب صورت گیرد و این موضوع به نفع هیلاری کلینتون تمام شود.

میلیاردر نیویورکی همچنین حمایت برنی سندرز، رقیب دموکرات سابق از کلینتون را معامله با شیطان نامید و گفت این روند می‌تواند به تقلب در انتخابات منجر شود.

نامزد حزب جمهوری‌خواه تاکنون هیچ شواهدی برای اثبات ادعای خود ارائه نکرده است و راجر استون، یکی از مشاوران خود را مسئول پاسخگویی به این ادعا کرد.

استون درباره نگرانی ترامپ از احتمال تقلب در انتخابات گفت: تقلب در انتخابات گسترده است و ترامپ برای شروع رقابت باید هوادارانش را نسبت به آن آگاه کند. به‌عنوان مثال، نظرسنجی‌ها در فلوریدا از پیشتازی ترامپ خبر می‌دهد؛ در صورتی که وی در این ایالت پیروز نشود احتمال تقلب و انتخابات نامشروع تقویت می‌شود. در بخشی از این مطلب آمده است: ابراز نگرانی از تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سوی نامزد یکی از احزاب عمده سیاسی این کشور، امری است که تاکنون در تاریخ آمریکا سابقه نداشته است. ترامپ پیش از این، انتخابات آمریکا را محکوم به تقلب کرده است. او پس از شکست در برابر تد کروز، دیگر نامزد حزب جمهوری‌خواه در یکی از انتخابات‌های مقدماتی ریاست جمهوری، مدعی وجود تقلب در انتخابات شد.

نویسنده این مطلب معتقد است: بکارگیری واژه "تقلب در انتخابات" از سوی ترامپ، برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده است تا شکست خود در انتخابات را به خاطر وجود تقلب توجیه کند. با این حال، باید دید ادعای ترامپ برای پیشبرد اهدافش تا چه حد ثابت می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.