به گزارش آرمان، دیروز حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور با حضور در بیمارستان بهمن، از حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی عیادت و برای وی آرزوی سلامتی کرد. وی در گفت‌وگو با پزشکان تیم معالج حجت‌الاسلام والمسلمین طباطبایی، از تلاش‌های آنان در مراحل درمان و مداوای وی تشکر کرد. طباطبایی دنیا را هیچ انگاشته و بارها تاکید کرده جز حقیقت بر زبان جاری نخواهد کرد.

او در ۱۳۱۵ به دنیا آمد و به عبارتی باید او را تاریخ شفاهی حدود یک قرن ایران نامید. طباطبایی از پیشگامان مبازرات ضداستعماری و ضداستبدادی و از یاران سید ابوالقاسم کاشانی در نهضت ملی شدن صنعت نفت، از همکفران و یاران سید نواب صفوی و گروه فداییان اسلام و از قدیمی‌ترین شاگردان و یاران امام خمینی است و تا به امروز هیچ گاه آنچه برای سربلندی کشور کرد را به زبان نیاورده اما بسیار از آنچه گفته که کشور را تهدید می‌کند. طبیعی است؛ چرا که خون دل‌هایی که او و بزرگان دیگر در مسیر سربلندی این کشور خوردند زمینه آسایش و سربلندی اقشار مختلف کشور شد. بنابراین سخت است که بتوان شاهد ویرانی آنچه بود که با شکنجه‌ها و زندان‌ها و مرارت‌های یاران امام خمینی ساخته شد.

شخصیتی که جز حقیقت نمی‌گوید

حجت‌الاسلام طباطبایی حضور در جامعه روحانیت را بواسطه حضور بزرگانی دیگر در آن پذیرفته است اما هیچ گاه خود را محصور مصلحت‌هایی نکرد که نادرست می‌دانست و هر آن اندازه به همان دلیل بر او سختی وارد شد، تحمل کرد، اما از موضع خود عقب ننشست؛ به ویژه در زمان ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد که نقدهای خود را بی‌پرده و صریح بیان می‌کرد. مثلا یک بار در آخرین شب ماه صفر ۱۳۹۰ با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشوراظهار داشت:«دولت باید از مردم عذرخواهی کند، عذر خواهی عزت و عظمت است. مردم آنقدر خوب هستند که اگر بفهمند ما اشتباه کردیم کمک و یاری می‌کنند.‌ای کاش دولت به مردم بگوید اشتباه کردم و‌ای کاش ما هم که حمایت کردیم بگوییم اشتباه کردیم.» در ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ هم در مصاحبه‌ای گفت:«آقای احمدی‌نژاد را برای نخستین بار در شهرداری ملاقات و چند جلسه با ایشان صحبت کردم و متوجه شدم که سبک ایشان خاص است و آنقدر که نشان می‌دهد عمیق نیست. مطالبی که می‌شنوند بلافاصله جواب می‌دهند و گاهی به صحبت‌ها خوب گوش نمی‌دهند. تا سخن شروع می‌شود، ایشان به فکر جواب دادن هستند. ضمن استماع سخن منتقد، ایشان جواب درست می‌کنند. این کار رشته علمی من است.»

او پس از دولت احمدی‌نژاد از کاندیداتوری آیت‌ا... هاشمی در انتخابات استقبال کرد و پس از اعلام عدم تایید او، به انتقادات زیادی از عدم حضور هاشمی در انتخابات پرداخت و تصمیم به حمایت از حسن روحانی گرفت. او اهل تعارف هم نبود و همانطور که به احمدی‌نژاد انتقاد می‌کند هر گاه پیشنهادی به ذهنش می‌رسد آن را اعلام می‌کند، مانند نامه‌ای که در خرداد ۹۲ به روحانی نوشت و در آن آورد که: «تجربه مدیران لایق را در کنار مدیریت قوی خود حفظ نمایید تا زندگی مردم که آسیبی جدی از مدیریت آزمون و خطا خورده است به شرایط مناسبی برسد. اخلاق اجتماعی هم در کشور دچار مشکل جدی شده است. احترام بزرگان در همه قشر‌ها آسیب‌ دیده، نهاد خانواده دچار بحران شده است، حرمت افراد لطمه دیده، تندروی‌ها، مناسبات سیاسی و اجتماعی را دچار تزلزل کرده، مردم همه حرف‌ها را شنیدند، عملکرد‌ها را دیدند و با آگاهی کامل از مواضع و برنامه دیگر کاندیدا‌ها به نطق‌ها، مطالب، افکار، آثار و منطق حاکم بر برنامه‌های شما رای دادند لذا یک همت و حمیت بسیار ویژه‌ای را در این بخش می‌طلبد که به فضل خداوند متعال و برنامه‌ریزی دقیق حل خواهد شد.» اکنون حامیان و دوستداران حجت‌الاسلام سیدمهدی طباطبایی از خداوند برای او طلب شفا می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.