به گزارش مهر، خبرگزاری چینی شینهوا در گزارشی با اشاره به تصمیمات اخیر سران ناتو در ورشو مبنی بر گسترش این سازمان به سمت شرق نوشت به لطف سیاست های توسعه طلبانه و صریح ناتو سایه جنگ سرد از بالکان تا بالتیک گسترانده شده است.

در این گزارش با اشاره به ادعای برخی کشورهای اروپای شرقی که مدعی هستند که روسیه سیاست خصمانه ای را در قبال آنها در پیش گرفته است می نویسد: این ناتو است که ناآرام است و سیاست هایش تخاصمی است. ناتو که سیاست هایش تهدیدی برای شرق اروپا ست از کشورهای اروپای شرقی می خواهد که هوشیار باشند.

در این گزارش تحرکات ناتو در شرق اروپا به منزله بازی شطرنجی معرفی شده است که بازیگر است آن آمریکا است و از اروپا به عنوان پنجه ای برای پیشبرد سیاست هایش در قبال روسیه استفاده می کند.

در گزارش شینهوا آمده است: کسانی که در اروپا کورکورانه از سیاست های آمریکا پیروی می کنند در حقیقت برای رفع عطش خود در حال سر کشیدن سم هستند.

نویسنده معتقد است ناتو به بهانه تحولات شرق اوکراین و الحاق دموکراتیک شبه جزیره کریمه به روسیه در تلاش است تا توان نظامی خود در مرزهای روسیه را در تمامی جنبه ها تقویت کند.

همچنین در این گزارش استقرار سامانه ضد موشکی ناتو در رومانی اقدامی تحریک آمیز معرفی شده است که هدفش خنثی سازی توان موشک های هسته ای روسیه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.