به گزارش نامه نیوز، المانیتور در گزارشی درباره همه پیش بینی ها درباره یک دوره ای شدن روحانی می نویسد:


در واقع این هدف زمانی از سوی مخالفان روحانی انتخاب شد که قوه مجریه این کشور را در انتخابات 2013 از دست دادند؛ آنها نمی توانند به سادگی بپذیرند که برای پنج سال دیگر و تا سال 2021 و تا انتخابات بعدی ریاست جمهوری از این سمت دور باشند. بنابراین، آنها به دنبال بازگشت و در اختیار گرفتن کنترل قوه مجریه در این کشور هرچه زودتر و سریعتر هستند. تازه ترین اقدام آنها جنگ بر سرپرداخت های نجومی مسئولان و مقامات است که با این هدف صورت گرفته است.

همانند دیگر روسای جمهور سابق ایران، پیش بینی سرنوشت سیاسی روحانی سخت و دشوار است. بسیاری از نخبگان حکومتی در ایران بر این باور هستند که روحانی چهار سال دیگر نیز در سمت ریاست جمهوری باقی خواهد ماند و بار دیگر انتخاب خواهد شد. به عنوان مثال، علی لاریجانی، رئیس مجلس اصولگرای ایران تاکید دارد که روحانی به طور کامل در مسیر درستی قرار دارد. وی در این باره می افزاید: برخی از مردم معتقدند که دکتر روحانی تنها یک دوره رئیس جمهور خواهد بود. من می گویم نه، چرا که این موضوع را غیر محتمل می دانم.

در همین حال، علی اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور اسبق ایران نیز معتقد است که محبوبیت روحانی و عملکرد وی در زمینه برجام منجر به آن شده است که روحانی در سال 2017 بدون رقیب جدی و حیاتی باشد.

اکنون، اما پنج دلیل کلیدی اقتصادی و متغییرهای سیاسی وجود دارد که می تواند نقش مهمی را درباره سرنوشت روحانی در انتخابات بعدی ریاست جمهوری در ایران ایفا کند.

المانیتور در ادامه این گزارش اول قربانی کردن احمدی نژاد برای همه مشکلات کنونی اقتصادی ،سن بالای بسیاری از اعضای کابینه دولت روحانی و رفتارهای بسته آنها ، ادامه بحران و مشکلات اقتصادی ، ادامه فشارهای آمریکا و ادامه تعطیلی برخی از عملیات های بانکی به دلیل تهدیدات آمریکا به تحریم را از دلایل امکان عدم انتخاب مجدد روحانی می داند.

این گزارش در پایان پنجمین دلیل خود برای این موضوع را اینگونه بیان می کند:این نگرانی وجود دارد که برخی از بدنه های قدرت در ایران که خارج از کنترل روحانی هستند در مسیر عدم انتخاب مجدد روحانی مانع تراشی های خود را افزایش دهند و منجر به تغییر دیدگاه مردم ایران نسبت به روحانی و دولت وی شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.