محمد جواد جمالی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، برای بررسی موضوع سقوط اتوبوس سربازان و غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل برای بررسی وضعیت بیوتروریسم در جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور می یابند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حادثه سقوط اتوبوس سربازان بسیار ناگوار بود، رهبر معظم انقلاب نیز در این راستا تاکید کردند که باید موضوع بررسی شود؛ از این رو کمیسیون امنیت ملی مجلس این موضوع را در جلسه فوق العاده بررسی می کند.
دوم تیرماه سال جاری، اتوبوس حامل سربازان پادگان 05 آموزشی کرمان از مسیر منحرف و در اطراف نی ریز فارس به دره سقوط کرد که در جریان این سانحه 13 سرباز جان خود را از دست دادند.
همچنین در حادثه دیگری که در نزدیکی «مهارلو» در شهرستان سروستان رخ داد، یک دستگاه اتوبوس دیگر که حامل سرباز بود در این مسیر واژگون شد، در این حادثه رانندگی ۴۷ سرباز زخمی و توسط تکنسین های اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.
موضوع بیو تروریسم نیز اخیرا پس از درگذشت علی دادمان پسر شهید دادمان مطرح شده است.
بیوتروریسم به معنای انتشار عمدی و هدفمند ویروس ها، باکتری ها و سایر ارگانیسم هاست که باعث مرگ انسان ها، گیاهان و یا حیوانات می شود.
وی در پی سفر به یک کشور خارجی به یک بیماری صعب العلاج مبتلا شد و 7 تیرماه جاری پس از تحمل یک دوره بیماری جان باخت.
علی شمخانی رئیس شورای عالی امنیت ملی در این باره اظهار داشت: «باید این موضوع بررسی شود. بنده دستور بررسی این موضوع را ابلاغ کرده‌ام تا ابعاد آن مورد بررسی قرار گیرد».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.