به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ تظاهرات در کشور فرانسه در اعتراض به وضعیت نامساعد اقتصادی از یک سو و آشوب هواداران تیم های مختلف حاضر در "یورو ۲۰۱۶" از سوی دیگر؛ توانمندی پلیس فرانسه را به شدت زیر سوال برده است.


درگیری و خشونت؛ نشانه بارز این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های اروپا 2016 است. تماشاگران آشوبگر پس از بازی "انگلیس-فدراسیون روسیه" به خیابان ها ریختند و با هم به زد و خورد پرداختند. از سوی دیگر با سابقه بدی که تماشاگران انگلیسی دارند ، بیشتر اتهامات متوجه آن هاست.


***خشونت با چاشنی آشوب در "لیل" فرانسه

آخرین خشونت و درگیری هواداران تیم های روسی و انگلیسی شب گذشته رخ داد. در شهر "لیل" فرانسه دیدار اسلواکی و روسیه برگزار شده بود و هواداران روسیه پس از آنکه مقابل اسلواکی شکست خوردند، ناراحت در حال ترک ورزشگاه بودند. انگلیسی‌ها برای انتقام گرفتن از روس‌ها وارد عمل شدند؛ اما پلیس فرانسه سریعا وارد عمل شد و درگیری شدیدی میان هواداران انگلیس با پلیس رخ داد.

پلیس "لیل" فرانسه پس از شکست روسیه برابر اسلواکی مجبور به مهار درگیری‌های خیابانی شد، هواداران تیم‌هایی چون ولز و انگلیس پس از شکست روسیه به سمت هواداران روس رفته و تیم آنها مسخره کردند.

پلیس فرانسه اخیرا گزارش داده که ۳۶ نفر از هواداران انگلیس را دستگیر کرده است. حاصل این درگیری هواداران با نیروهای امنیتی ۱۶ زخمی بود. پلیس فرانسه پس از آغاز اغتشاش‌ها سریعا وارد عمل شد و نگذاشت درگیری دیگری میان هواداران انگلیس و روسیه رخ دهد.


**درگیری های خونین بین هواداران روسیه و انگلیس

درگیری ساده و لفظی بین هواداران تنها پس از چند دقیقه به یک درگیری خونین تبدیل شد و پلیس از گاز اشک آور برای مهار معترضان و دو طرف درگیر استفاده کرد . هوادران روسی در حالی دوباره آشوب و درگیری به اره انداختند که یوفا پیش از این در خصوص حذف تیم شان از یورو اولتیماوم داده بود.

"یان کوزاک" سرمربی تیم ملی اسلواکی در این زمینه گفت که درگیری هواداران تیم ها "مایه تاسف" است و هیچ یک از بازیکنان و کادر فنی روسیه مستحق حذف از "یورو 2016 " نیستند.

وی ادامه داد: در صورت اخراج روسیه، بازیکنان و کادر فنی این تیم، قربانیان اقدامات "یوفا" خواهند شد. من امیدوارم که احساسات فروکش کند و فوتبال بسیار خوبی وجود داشته باشد.

سرمربی تیم ملی اسلواکی تاکید کرد: صادقانه بگویم، اگر چیزهایی باشد که نتوانم کنترل کنم در مورد آنها فکر نمی کنم. اما حیف، این رقابت ها مسابقات بزرگی است و من از این فضا فوق العاده لذت می برم. برای ما تجربه بزرگی در بود.

اما این خشونت ها در خیابان های شهر "لیل" فرانسه باعث شد تا دولتمردان روسی به شدت خشمگین شوند و به این موضوع اعتراض کنند. "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در این زمینه گفت که تماشاگران نباید به جان هم بیفتند.

اما اخیرا دولت فدراسیون روسیه، سفیر فرانسه را برای توضیحات درباره رفتار پلیس با شهروندان روس فراخواند و او را به وزارت امور خارجه روسیه احضار کرد.

روس ها اعتقاد دارند که فشارهای "یوفا" به این کشور تحت تاثیر اتحادیه اروپاست و این روند باید متوقف شود و برخورد شایسته تری با شهروندان روسیه ای صورت بگیرد و به همین دلیل تذکرات لازم به "پاریس" داده شد.

در مجموع تصمیمات فوتبالی در اروپا متاثر از تصمیمات اتحادیه اروپا است؛ همین موضوع اعتراض "کرملین" را برانگیخته و سوال را در اذهان به وجود می آورد که آیا تصمیمات فوتبالی در قاره سبز با عالی ترین مقامات اتحادیه اروپا هماهنگ می شود؟

ارتباط دوستانه اتحادیه اروپا با انگلیس باعث شده که تصمیمات سیاسی -فوتبالی بیشتر به ضرر "مسکو" باشد تا "لندن" و همین موضوع مقامات فدراسیون روسیه را ناراحت کرده و باید منتظر آینده تصمیمات سیاسی یوفا ماند.

روسیه از "یورو 2016" حذف می‌شود؟

روسیه از "یورو 2016" حذف می‌شود؟

روسیه از "یورو 2016" حذف می‌شود؟

روسیه از "یورو 2016" حذف می‌شود؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.