به گزارش مهر به نقل از بی بی سی، این قطعات تازه در ساحل شرقی ماداگاسکار و توسط «بلین گیبسون» کشف شدهاند.

گیسبون قبلا قطعات دیگری که احتمالا متعلق به همان هواپیماست را در موزامبیک پیدا کرده بود. یکی از قطعات شبیه صندلی هواپیماست. گیبسون عکس های این قطعات را برای محققان فرستاده است.

ناپدید شدن پرواز ام‌اچ ۳۷۰ خطوط هوایی مالزی در سال ۲۰۱۴ به یکی از بزرگترین معماها در تاریخ سوانح هوایی بدل شد. در نهایت محققان نتیجه گیری کردند که هواپیما پس از انحراف از مسیر اصلی در اقیانوس هند جنوبی سقوط کرده است.

پیش از این نیز قطعات دیگری که تعلق آنها به پرواز ام‌اچ۳۷۰ تایید شده بود در کشورهای نزدیک ماداگاسکار کشف شده است. گیبسون که یک وکیل اهل سیاتل آمریکاست با هزینه شخصی یک عملیات جست‌وجو در شرق آفریقا ترتیب داده است.

وی در این رابطه گفت عکس قطعات را برای سازمان ایمنی ترابری استرالیا و مقام های مالزیایی فرستاده و آماده است قطعات را تحویل مقام های دولت ماداگاسکار دهد.

همچنین در روز پنجشنبه سازمان ایمنی ترابری استرالیا گفت که درحال بررسی قطعات کشف شده در جزیره کانگورو در جنوب این کشور است تا معلوم شود به آن پرواز تعلق دارد یا نه.

استرالیا هدایت جست‌وجو برای یافتن هواپیمای مفقود مالزیایی را با استفاده از دستگاه های سونار و زیردریایی های بدون سرنشین به عهده داشته است. مالزی و چین هم در این عملیات که با جست‌وجوی ۱۰۵ هزار کیلومتر مربع همراه بوده شرکت دارند. در مجموع قرار است ناحیه ای به وسعت ۱۲۰ هزار کیلومتر مربع جست‌وجو شود.

همه قطعات کشف شده در استرالیا توسط سازمان ایمنی ترابری و سایر کارشناسان بررسی می شود. کشورهای حاضر در عملیات توافق کرده اند که در غیاب اطلاعات موثق تازه ظرف دو ماه دیگر به جست‌وجو پایان دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.