به گزارش دنیای اقتصاد احسان رفیعی در یادداشتی نوشت؛ با افزایش استفاده از موبایل نحوه سرویس دهی و خدمات دهی به مشتریان در حال دگرگونی است و نرم‌افزارهای موبایل درحال پیشرفت و ترقی چشم‌گیری‌ هستند و پیش بینی می شود در آینده‌ای نه چندان دور سهم آنها در بازار نرم رشد قبال ملاحظه‌ای داشته باشد و به یک امپراتوری بزرگ تبدیل شود.

گزارش‌های رسمی نشان می‌دهد که میزان استفاده از از اپلیکیشن‌ها در آمریکا در سال ۲۰۱۵ از میزان استفاده از تلویزیون پیشی گرفته و مردم وقت بیشتری را برای استفاده از اپلیکیشن‌ها صرف می‌کنند.

این آمار نسبت به سال ۲۰۱۴ روندی صعودی داشته و این نشان دهنده پتانسیل قوی و نفوذ بالای اپلیکیشن‌ها در بین مردم و در واقع بازار رو به گسترش این نرم افزارهاست و این مساله به راحتی می‌تواند در آینده نه چندان دور بیشترین وقت کاربران را به خود اختصاص دهد.

با افزایش کاربران نرم افزارهای موبایل تحول عظیمی در تجارت الکترونیک هم به وجود آمده به طوری که می‌توان گفت تجارت الکترونیک با ظهور این نرم‌افزارها وارد عصرجدیدی شده است. در این تجارت کسب و کارهایی که دارای اپلیکیشن های موبایل هستند، هرروز در حال گسترش هستند و توانسته‌اند بازار خوبی برای خود مهیا کنند و کسانی که قصد دارند کالا و خدمات خود را در طیف گسترده‌ای به مخاطبان بالقوه و بالفعل معرفی کنند، از این نرم افزارها به نحو احسن استفاده می‌کنند. در حال حاضر بسیاری از فرآیندهای مالی، بانکی، ارتباطی و آموزشی و اطلاع رسانی و خدماتی، از طریق ابزارهای موبایلی به راحتی و در کم‌ترین زمان قابل انجام است و روی آوردن به این سبک عملیاتی در رفتار کسب و کار، یک برگ برنده هم محسوب می‌شود.

در همین حوزه عرضه اپلیکیشن‌ها در واقع فرصتی است برای ارتقای تعاملات دو سویه هوشمندانه بین کاربران و ارائه دهندگان. آنها به راحتی می‌توانند با مشتریان ارتباط داشته باشند و نحوه پشیبانی و خدمات دهی و سنجش رفتار و علایق مشتریان با این اپلیکیشن‌ها ارتقاء یافته و آسان‌تر شده است.

در نهایت رشد استفاده از موبایل‌های هوشمند به این معناست که اپلیکیشن‌های موبایل برای تمام شرکت های کوچک و بزرگ از جمله کسب و کار های کوچک به ابزار مهمی برای بازاریابی تبدیل شده اند. اپلیکیشن های موبایل، مشارکت مشتریان را بیشتر جلب می‌کنند، بازدید های مکرر را افزایش می‌دهند و به مشتریان اجازه می‌دهند طیف وسیعی از داد و ستدهای را می دهند. مثلا با استفاده از این اپلیکیشن ‌ها می‌توان به مشتری بن تخفیف داد و اطلاع رسانی کرد. اپلیکیشن‌ها سرعت تماس با شرکت را نیز بالا می برند و این در دنیایی که خریداران آن برای واکنش سریع ارزش قائل می‌شوند، بسیار مهم است. آیا با همه این مزایا ادعای آغاز عصر امپراتوری اپلیکیشن‌های موبایل ادعای گزافی است؟!

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.