به گزارش ایسنا،علی باقرزاده امروز (۱۸ اردیبهشت ماه) در مراسم تجلیل از معلمان برگزیده استان با بیان اینکه خانواده و مدرسه برای ساختن آینده مکمل همدیگر هستند که این دو به تنهایی نمی‌تواند تاثیرگذار باشند، گفت: همواره برای تاکید بر توجه به وضعیت آینده کشور پیش دبستانی و ابتدایی مورد تاکید بوده است.

او گفت: آموزش قدیمی‌ترین فرصت طبیعی پیشرفت انسان‌ها و مهمترین بستر شکوفایی استعدادهای الهی بوده که بالاترین ظرفیت یادگیری در بین موجودات عالم را به انسان داده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش کشور با اشاره به اینکه بدون تفکر و تعقل علم تولید نمی‌شود و اخلاق نهادینه نخواهد شد و بدون تفکر ایمان شکل نمی‌گیرد، ادامه داد: اصالت و ذات انسان به اندیشه او است و این مهم را معلمان پرورش می‌دهند اما گاهی خدمات معلمان فراموش می‌شود.

باقرزاده تأکید کرد: هیچ کشوری بدون آموزش و پرورش مسیر پیشرفت را طی نکرده است و بیش از ۸۰ درصد سهم پیشرفت به نیروی انسانی ماهر و متخصص مربوط است.

او ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد سهم پیشرفت به نیروی انسانی ماهر و متخصص مربوط بوده و از این رو نیاز است که در کشور نگاه متفاوتی به آموزش و پرورش ایجاد شده و فاصله باید روز به روز کمتر شود.

باقرزاده گفت: سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور طی دو سال گذشته ۲.۷ درصد افزایش یافته که برای سال جاری ۳۱ هزار میلیارد تومان اعتبار به آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

او گفت: اگر این رویه حمایت اعتباری ادامه یابد در چند سال آینده وضعیت ما به نرم جهانی می‌رسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.