عیسی علیزاده در نشست خبری امروز دوشنبه خود درباره طراحی و پیاده سازی نماد میدان انقلاب گفت: تصمیم گیری در خصوص نماد این میدان بر عهده مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران نیست؛ بلکه باید مدیریت شهری یعنی شخص شهردار و شورای شهر تهران در این خصوص تصمیم گیری کنند.

به گزارش ایسنا،او گفت:‌ میدان انقلاب یکی از میادین مهم سطح شهر تهران است که بر این اساس با سفارشی که به هنرمندان برای طراحی نماد این میدان داده بودیم ۳ اثر ارائه شده که این آثار را در معرض شورایی که در خصوص نماد میادین تصمیم گیری می‌کند خواهیم گذاشت. ماکت‌های این ۳ طرح آماده شده و اگر به جمع بندی برسند یکی از آنها اجرایی خواهد شد.

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران در خصوص تمهیدات این سازمان برای استقبال از بهار نیز گفت: تمام فعالیت‌های سازمان زیباسازی شهرداری تهران در راستای ارتقای کیفیت سیما و منظر شهری بوده است. فعالیت‌های استقبال از بهار سال ۹۵ نیز در راستای پیشنهادات شورای سیاستگذاری مربوط به استقبال از بهار انجام خواهد شد. بر همین اساس در ۳ حوزه فعالیت‌های سازمان زیباسازی برای ایام نوروز انجام می‌شود. ابتدا اقداماتی که توسط مناطق ۲۲ گانه با نظارت سازمان زیباسازی انجام خواهد شد که این اقدامات از ابتدای اسفندماه آغاز شده است.

او پیرایش شهری، حذف زواید، ساماندهی نمادهای شهری را از اقداماتی خواند که توسط مناطق ۲۲ گانه و با نظارت سازمان زیباسازی انجام خواهد شد و گفت: امسال با توجه به برگزاری انتخابات در ۷ اسفند ماه اقدامات میدانی در حوزه زیباسازی و طرح استقبال از بهار بعد از انتخابات انجام می‌شود.

علیزاده رونمایی و بهره برداری از طرح‌هایی که در طول سال توسط این سازمان انجام شده را در ایام پایانی سال سومین حوزه کاری این سازمان خواند و ادامه داد: در این حوزه اقدامات مرمتی و نورپردازی و طراحی‌های شهری مانند میدان مشق انجام شده که در ایام پایانی سال رونمایی و به بهره برداری می‌رسد.

او اقدامات انجام شده در حوزه تبلیغات محیطی را نیز شامل نمایش برگزیده آثار گرافیکی ارسالی به این سازمان خواند و گفت: فراخوانی برای طراحی تبلیغات گرافیکی در سطح شهر تهران انجام شد و برگزیده آثار ارسالی در طرح استقبال از بهار در سطح شهر تهران به نمایش گذاشته خواهند شد که این آثار بیشتر پیامهایی مرتبط با نوروز و فرهنگ سازی در این عرصه را شامل می‌شود.

علیزاده با اشاره به انجام کارهای حجمی در ایام نوروز گفت: در ۲۲ منطقه شهر تهران ۲۲ سفره هفت سین برپا می‌شود و طراحی‌های رنگی بر روی تخم مرغ‌ها نیز از جمله آثاری هستند که منتخب آنها در کنار سایر کارهای حجمی شهر تهران در ایام نوروز به نمایش گذاشته خواهد شد.

او ادامه داد: امسال جشنواره بهارستان بر اساس مطالعات انجام شده و تجربه سال گذشته در ۲ محور پر تردد میدان راه آهن تا تجریش و میدان آزادی تا امام حسین (ع) اجرا خواهد شد.

علیزاده تاکید کرد: طرح استقبال از بهار امسال از ۱۵ اسفند ماه آغاز و تا ۱۵ اردیبهشت به عنوان مأموریت سازمان زیباسازی شهرداری تهران اجرایی خواهد شد.

او به مرمت و بازسازی موزه علی اکبر خان صنعتی اشاره کرد و گفت: در این موزه علاوه بر بازسازی بنا بازسازی مجسمه‌های کار این هنرمند بزرگ نیز در حال انجام است که بودجه قابل توجهی از سوی سازمان زیباسازی صرف این اقدام شده است. همچنین مرمت و بازسازی زورخانه عراقچی نیز در حال پیگیری است.

علیزاده مرمت خانه موزه دکترعلی شریعتی را نیز یکی دیگر از اقدامات سازمان زیباسازی در حوزه مرمت بناهای تاریخی خواند و گفت: این خانه رو به تخریب بود که سازمان زیباسازی اقدام به مرمت و بازسازی آن کرد و حدود ۴۰۰ متر مربع را بازسازی کرد که امیدواریم تا یک ماه آینده این عملیات به پایان برسد و این خانه در اختیار مردم برای بازدید قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی به آذین بندی و نورآرایی مناطق مختلف شهر تهران از جمله تئاتر شهر و تالار وحدت اشاره کرد و گفت: برای شهر تهران در آینده نزدیک مجسمه‌هایی طراحی و ساخته شده و حتی جانمایی آنها نیز انجام شده که به زودی نصب خواهند شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.