تراکتور به دنبال بازگشت به صدر جدول

هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ برتر عصر فردا سه‌شنبه با برگزاری ۸ دیدار در شهرهای مختلف کشور آغاز می‌شود. لیگ برتر در شرایطی عصر سه شنبه وارد بیست و چهارمین ایستگاه خود خواهد شد که استقلال بعد از تساوی در دربی پایتخت همچنان صدرنشین لیگ است و تراکتورسازی، فولاد و سپاهان هم با فاصله‌ای ناچیز در تعقیب این تیم مدعی و صدرنشین هستند. این رقابت‌ها البته در قعر جدول هم با جذابیت‌های بسیاری دنبال می‌شود و همچنان فانوس به دستان این منطقه از جدول نیز در مسیر بقای در لیگ برتر تلاش می‌کنند.

ملوان- داماش

نمایندگان شمال‌نشین لیگ برتر این روزها حال و روز خوشی ندارند و امتیازات دیدارهای خود را یکی پس از دیگری از دست می‌دهند. سیر نزولی هفته‌هاست همنشین آنها شده و گویا دست بردارشان نیست. این دو تیم، اما در جریان هفته بیست و سوم لیگ برتر به هم رسیده‌اند. جدالی که از گذشته محل جدل و حواشی بسیاری بوده است. ملوان با محمد احمدزاده بعد از یک پایان خوب در نیم فصل اول، هفته‌های زیادی است نتایج مطلوب هواداران انزلی‌چی را نمی‌گیرد و امیدوار است «داربی گیلان» فرصتی باشد برای خروج تیمش از بحرانی که در آن گرفتار شده. در همین مسیر داماشی‌ها با حمید درخشان هم، چنین نگاهی به این بازی دارند و آنها که حالا به جمع فانوس به دستان لیگ اضافه شده‌اند هیچ چاره ای جز پیروزی در دربی گیلان را ندارند.

نفت آبادان-گهردورود

جدال قعرنشینان همیشه جذاب و پرحادثه از آب در می‌آید؛ به خصوص اینکه امتیازهای این دیدار برای هر دو تیم حیاتی باشد. نمایندگان دورود و آبادان معدود روزهای آفتابی در لیگ دوازدهم را دیده‌اند و شرایط به مراتب بدتری نسبت به سایر تیم‌های لیگ دارند. این دو که از مدت‌ها قبل جایگاه هفدهم و هجدهم لیگ را برای خود برگزیده و گویا توانی هم برای رهایی از آن ندارند، در دیدار روزسه‌شنبه امیدوارند به سه امتیاز این جدال برسند و همچنان امیدوارانه در انتظار رخداد یک معجزه بزرگ باشند. گهر با محمد مایلی‌کهن بعد از دو برد پیاپی، دو باخت پیاپی را هم تجربه کرده تا نشان دهد موفقیت مقطعی این تیم نسیمی بیش نبود. نفت آبادان هم این روزها و بعد از اخراج کاسیمیرو سراغ ناجی جدید خود علی فیروزی رفته است.

صبای قم- تراکتورسازی

تراکتورسازان تبریز این هفته سد بزرگی در پیش دارند. صبای قم نشان داده با صمد مرفاوی هم به راحتی به هیچ تیمی باج نمی‌دهد. این تیم که به لطف نتایج خوب هفته‌های اخیرش حالا به رده ششم جدول رسیده و خود را حتی مدعی سهمیه آسیا می‌داند، به طور حتم برنامه ویژه‌ای برای رسیدن به امتیازات دیدار خانگی خود خواهد داشت. امتیازاتی که در صورت رسیدن به آن نماینده شهر قم را به آینده امیدوارتر خواهد کرد. اما در آن سو تراکتورسازی تبریز در جایگاه رقیب اصلی استقلال خوب می‌داند که دیگر جای اشتباه ندارد و از دست دادن حتی یک امتیاز ممکن است به قیمت از دست رفتن همه چیز برای این تیم تبدیل شود. آنها که هم‌اکنون در یک قدمی استقلال هستند خیلی امیددارند در این هفته هم تزلزل استقلال را شاهد باشند و هم صبا را شکست دهند.

فجرسپاسی- سپاهان

تلاش سپاهانی‌ها در مسیر رسیدن به صدر این روزها بیش از سایر تیم‌ها به چشم می‌خورد. شاگردان کرانچار که بعد از سه قهرمانی پیاپی در لیگ حالا به دنبال چهارمین قهرمانی خود هستند، این روزها با صلابت تر از هر روزی صدرجدول را نشانه رفته و به سوی آن حرکت می‌کنند. آنها این هفته فجرسپاسی و محمود یاوری را در مقابل دارند؛ دیداری که به نظر سپاهانی‌ها دشواری‌های بسیاری برای پیروزی در آن دارند. فجر که اخیرا مسیر موفقیت را در پیش گرفته بعد از کسب چند امتیاز خوب حالا خود را دوباره به نیمه بالایی جدول رسانده و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

پیکان- استقلال

استقلال این هفته به دنبال پیکان سواری است! آنها البته باید مراقب باشند پیکان سوارشان نشود! آبی‌های پایتخت که به واسطه نمایش پر از انتقاد خود در دربی روز جمعه فشار زیادی را طی روزهای اخیر متحمل شده‌اند، چاره‌ای جز شکست حریف قعر جدولی خود ندارند. جدالی که امتیازات آن صدرنشینی استقلال را همچنان تضمین و البته تساوی و حتی شکست احتمالی‌شان صدرنشینی شاگردان قلعه‌نویی را به خطر خواهد انداخت. پیکان هم که همچنان با ویسی سرازیری سقوط را در پیش گرفته بعید است حداقل در این دیدار بتواند راه بازگشت به مسیر اصلی را داشته باشد. در سایر دیدارهای روزسه‌شنبه مس کرمان به مصاف آلومینیوم هرمزگان می‌رود، راه‌آهن با سایپا جدال می‌کند و ذوب‌آهن نیز در یک جدال سنگین میزبان نفت تهران خواهد بود. آخرین دیدار هفته بیست و سوم را نیز پرسپولیس و فولاد از ساعت ۱۶:۵۰ دقیقه چهارشنبه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.