به گزارش فارس دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: اگر تراز واقعی بانک‌ها را دربیاوریم تعداد بالایشان ورشکسته‌اند و بانک‌های اروپایی می‌گویند توان بانک‌های شما کم شده است و نمی توانیم با آنها کار کنیم.

محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز در جلسه ماهیانه تشکل متبوع خود با اشاره به آغاز هفته دولت اظهار داشت: دولت یازدهم ۴سال تلاش کرد و در بعضی وقت ها موفق بود، بعضی بخش ها موفق نبود و به بعضی بخش ها اصلا وارد نشدند.

وی ابراز امیدواری کرد که دولت تلاش خود را بکار گیرد تا به مطالبات به حق مردم پاسخ درخوری بدهد.

باهنر با بیان اینکه هفته دولت است و نمی توانیم فقط بخش خالی لیوان را ببینیم و شاخص های قابل دفاع نیز برای گفتن زیاد داریم، تصریح کرد: قائدتا طومار کارهای انجام نشده زیاد است ولی نظام مردم سالاری دینی بی نظیر بوده و هست و تلاش شده که این نظام تنومند شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه مردم سالاری دینی هم در زمان امام و هم زمان رهبری تاکید و اصرار شد.

وی افزود: کسانی که رای مردم را قابل خراطی می بینند امام با صلابت جلوش ایستاد و رهبری نیز جملات زیادی در قاموس صحبت هایشان است. مردم سالاری باهیچ قیمتی نباید خراطی شود و نباید عده ای از رای دادن و روند مردم سالاری دینی حذف شوند.

باهنر با تاکید بر اینکه باید به رتبه هر کشور در شاخص های جهانی گفت: ایران در آسیا در شاخص های بهداشت به شوم یا چهارم آسیا رسیده و قدرت خرید مردم ایران در دنیا کمتر از بیست است.

وی با بیان اینکه امروز ما با مشکلات اساسی روبرو هستیم اظهار داشت:بزرگ شدن سریع دولت و نظام بروکراسی کشور و عدد و رقم در این حوزه از مرز انفجار می گذرد و این یکی از مشکلات است.

باهنر با اشاره به افزایش بی رویه هزینه های دولت، تصریح کرد: هزینه ای دولت از سال ۹۱تا ۹۵دقیقا دوبرابر شده و امسال کسری بودجه دولت ۵۰هزار میلیارد تومان است.

باهنر با بیان اینکه صندوق های بازنشستگی دولت وضعشان بحرانی است، گفت:ما بالای ۸۵ درصد از حقوق بازنشستگان را از خزانه می دهیم در حالی که صدها ضندوق بازنشستگی داریم ولی اکثر اینها از مرز ورشکستگی گذشته اند.

وی ادامه داد: اگر تراز واقعی بانکها را دربیاوریم تعداد بالایشان ورشکسته اند و بانک های اروپایی می گویند توان بانک های شما کم شده و نمی توانیم با آنها کار کنیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه من از تعطیلی کارخانه هایی چون کاشی ایرانا تعجب نمی کنم، گفت: صادرات غیرنفتی ما ۱۰درصد تولید ناخالص ملی مان است و این مشکل بزرگی است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از بهترین کارهای دولت یازدهم طرح سلامت بود، گفت: ولی همین طرح در یک و نیم سال آتی به بن بست کامل بر می خورد چون وزارت بهداشت نیازمند ۵۰هزار میلیارد تومان بودجه است.

باهنر درباره علت عدم موفقیت در حوزه مزیت اقتصادی گفت: بسیاری از بنگاه های ما با قیمت های واقعی مزیت منفی دارند و اگر بگوییم پول می دهیم کار نکن، مزیتش بیشتر از این است که کار کند.بسیاری از تولیدات کشاورزی و صنایع ما مزیت منفی دارند و قیمت، کیفیت و سرعتشان رقابت پذیر با سایر کشورها نیست.

باهنر با اشاره به اینکه حکومت ما با هفتاد میلیون جمعیت ۳ میلیون کارمند دارد که اکثرشان مزیت کاری منفی دارند، گفت: مثلا اکنون وزارت نفت ۲۵۰هزار نیرو دارد درحالی که زنگنه گفت من این وزارت را با ۸۰هزار نیرو می توانم اداره کنم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه باید تصمیم بگیریم که ظرف ۵سال همه بنگاه های با مزیت منفی تعطیل شود، تاکید کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا قانون کار حکمفرماست و استخدام انجام نمی شود که یک فرد با خانواده اش سی سال از دولت تغذیه کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.