به گزارش ایرنا و به نقل از نشریه القبس، جبار اللعیبی وزیر نفت عراق قرار است، هفته جاری در صدر هیأتی بلندپایه به کویت سفر و در زمینه همکاری های نفتی دو کشور گفت وگو کند.
کویت سیاست توسعه همکاری های نفتی با عراق را در دستور کار قرار داده است و احتمال می رود سرمایه گذاری هایش در میادین نفتی عراق را افزایش دهد.
وزارت نفت کویت با تاکید بر وجود فرصت های سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز عراق، از برنامه ریزی برای گسترش همکاری ها با بغداد در این زمینه خبر داده است.
مدیر شرکت «کویت انرژی» یکی از معروفترین شرکت های نفت و گاز منطقه با اشاره به رایزنی های اخیر خود با مسوولان عراقی، بازار نفت و گاز عراق را محیطی بکر برای حضور تجار کویتی دانست.
منصور بوخمسین در گفت و گویی با خبرنگاران با اشاره به حضور شرکت متبوعش در صنایع نفت و گاز عراق تاکید کرد: کویت در چند میدان نفتی عراق از جمله «فیحاء ۱» فعالیت می کند و کار استخراج نفت را بر عهده دارد .
این مقام کویتی تاکید کرد: کویت در تولید و استخراج نفت در عراق سهم بسزایی دارد و همکاری با طرف عراقی در میادین نفتی دیگر به زودی آغاز خواهد شد.
پیش از این، سالم الزمانان سفیر کویت در عراق اعلام کرد پس از هماهنگی میان دو کشور و مذاکره با مسئولان وزارت خارجه عراق، جلسه کمیته عالی همکاری های مشترک دو کشور به میزبانی کویت برگزار می شود و دو طرف توافق کردند، تعدادی از توافقنامه های تجاری و سیاسی را به امضا برسانند .

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.