بر اساس کلیات آیین‌نامه سیم‌کارت‌های ۲۸۸ هزار تومانی، اگر قرار باشد مبلغی برگشت داده شود، به مشترک برگشت داده می‌شود و اگر براساس این موضوع و با نظر رگولاتوری باید مبلغ بیشتری از مشترکان گرفته شود از سوی مخابرات دریافت خواهد شد، اما تا زمان اعلام کلیات، چیزی مشخص نیست. صابر فیضی، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار کرد: کلیات آیین‌نامه سیم‌کارت‌های ۲۸۸ هزار تومانی قرار است توسط رگولاتوری به ما اعلام شود که مخابرات نیز بر اساس این کلیات اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه قرار است تغییراتی در ماهیت فروش سیم‌کارت‌ها صورت بگیرد، گفت:‌ مکاتبات لازم صورت گرفته و نظرات مربوطه در این زمینه اخذ شده است. مدیر عامل شرکت مخابرات ایران خاطرنشان کرد: در کلیاتی که اعلام خواهد شد، به‌طور کلی روال تغییر می‌کند؛ به این صورت که مشترکان مختارند که نوع سیم‌کارتشان را انتخاب کنند.

فیضی پیش از این نیز گفته بود: بر اساس کلیات جدید به عنوان مثال یک مشترک می‌تواند به مخابرات مراجعه کرده و مبلغ ۵۰۰ هزار تومان در اختیار مخابرات قرار دهد تا مخابرات صورت‌حساب مشترک را از آن مبلغ کسر کند یا مثلا مشترکی که می‌خواهد از رومینگ استفاده کند، می‌تواند مبلغی به مخابرات بسپارد که مخابرات هزینه صورت‌حساب مشترک را از آن میزان کسر کند تا تلفنش در زمان رومینگ قطع نشود و بتواند تا سقفی که در اختیار مخابرات قرار داده از مبلغ رومینگ استفاده کند.

آخرین وضعیت ادغام شبکه اسپادان با مخابرات ایران

یک مقام مسوول در شرکت مخابرات ایران با اشاره به تصمیم این شرکت برای خرید ۴۹ درصد از سهام شرکت مخابراتی اسپادان که پیش از این در اختیار اپراتور مالزیایی آگزیاتا بود، گفت: برای خرید این سهام در انتظار دریافت مجوز کتبی از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هستیم.

داوود زارعیان در گفت‌وگو با «مهر» به تصمیم اپراتور مالزیایی برای فروش سهام خود در شرکت مخابراتی اسپادان و برنامه شرکت مخابرات ایران برای خرید ۴۹ درصد از سهام این اپراتور اشاره کرد و اظهار داشت: تصمیم بر ادغام شبکه محلی موبایل اسپادان با شرکت مخابرات ایران براساس تعیین تکلیف مندرج در پروانه فعالیت مخابرات ایران بوده است که هم‌اکنون در حال انجام است.