بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری/ مزایا و بازدهی

رپرتاژ آگهی: سرمایه‌گذاری فیزیکی ریسک‌های زیادی دارد و سرمایه‌گذاران با نگرانی به خرید و فروش طلا می‌پردازند. هم اکنون معاملات طلا در بازار سرمایه امکان‌پذیر است.

بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری

سرمایه‌گذاران می‌توانند برای سرمایه‌گذاری، طلای نو و دست دوم خریداری کنند یا با خرید طلای آنلاین، سود سرمایه‌گذاری خود را افزایش دهند.

سرمایه‌گذاری در طلای آب شده

یکی از بهترین نوع طلا برای سرمایه گذاری طلای آب شده است زیرا این نوع طلا اجرت ساخت و مالیات ندارد و تنها با پرداخت قیمت طلای خام، یک سرمایه‌گذاری پرسود را تجربه می‌کنید. طلای آب شده همان طلای غیر قابل فروش یا دست دوم است که در کارگاه ریخته‌گری ذوب می‌شود و بهترین قیمت طلا را دارد.

سرمایه‌گذاری روی طلای دست دوم

طلای دست دوم در واقع همان طلای زینتی بدون اجرت است که پس از فروش آن، فروشنده مجددا همان طلا را به شخص دیگری می‌فروشد. این روش سرمایه‌گذاری نیز سوددهی بالایی دارد اما سود آن نسبت به خریدو فروش طلای آب‌شده کمتر است و شما می‌توانید علاوه‌بر سرمایه‌گذاری، از طلای دست دوم برای مصارف شخصی استفاده کنید.

سرمایه‌گذاری و خرید ارز با پشتوانه طلا

در بازار جهانی فارکس می‌توانید طلا و هر ارز دیجیتال دیگری را معامله کنید. رمز ارز با پشتوانه طلا در واقع نوعی ارز دیجیتال است که نسبت به سایر رمز ارزها ثبات بیش‌تری دارد. نماد طلا در این بازار XAU است و قیمت‌ها در بازار فارکس بر اساس اونس جهانی تعیین می‌شود. برای خرید طلا در فارکس حتما باید یک حساب بروکر داشته باشید و سرمایه خود را ابتدا به دلار تبدیل کنید.

مزیت سرمایه‌گذاری و خرید طلا در فارکس سوددهی حتی در زمان کاهش قیمت است. علاوه‌بر این، با آگاهی کامل از بازارهای مالی این فرصت را دارید که معاملات اهرمی در بازار طلا داشته باشید. به این‌صورت که چندین برابر پول خود را به کمک اهرم سرمایه‌گذاری می‌کنید. در چنین شرایطی، هنگام سوددهی سرمایه شما نیز چندین برابر می‌شود و این یک فرصت استثنایی برای سرمایه‌ گذاری در طلا است.

قیمت‌گذاری این نوع ارزها با قیمت فیزیکی طلا در بازار برابری می‌کند و زمانی که قیمت طلا بالا برود، ارزش این نوع ارزها نیز افزایش پیدا می‌کند.

برخی از ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا عبارتند از:

پگاسوس گلد Paxos Gold) PAXG)

تتر گلد Tether Gold) XAUt)

دیجیکس گلوبال DigixGlobal) DGX)

کش گلد CACHE Gold – CGT

خرید طلا در کارگزاری پویان

صندوق‌های سرمایه‌گذاری در طلا یا ETF طلا

این صندوق‌ها نوعی صندوق سرمایه‌گذاری در طلا و قابل معامله در بورس هستند. سرمایه‌گذاری روی طلا از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری به دو روش امکان‌پذیر است:

حضور فیزیکی در یکی از شرکت‌های دارای صندوق سرمایه‌گذاری طلا

استفاده از کد بورسی و سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها به‌صورت آنلاین

شما می‌توانید حداقل ۷۰ درصد روی گواهی سپرده طلا یا حداکثر ۲۰ درصد روی اوراق مربوط به سکه طلا سرمایه‌گذاری کنید. از طرفی، میزان سود شما تحت تاثیر دو فاکتور قیمت دلار و قیمت اونس جهانی است.

مزایای خرید طلا از بورس

خرید آنلاین طلا مزایای متعددی دارد که قابل مقایسه با خرید طلای فیزیکی نیست. برخی از این مزایا عبارتند از:

خرید آسان و غیرحضوری

خرید طلا در بورس نیازی به مراجعه حضوری ندارد که از جمله مزیت‌های خرید از بورس محسوب می‌شود. شما می‌توانید به سادگی و تنها با چند کلیک در سامانه‌های خرید طلای آنلاین، در طلا سرمایه‌گذاری کنید.

امکان سرمایه‌گذاری در طلا با پول کم

سرمایه‌گذاری در طلا به روش‌های سنتی، نیاز به سرمایه اولیه نسبتا زیادی دارد. در حالی که شما می‌توانید با حداقل ۱۰۰ هزار تومان، در یک صندوق قابل معامله (ETF) مبتنی بر طلا سرمایه‌گذاری کنید.

معافیت مالیاتی

دیگر مزیت مهم خرید طلا در بورس، بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی است. ‌با انتخاب هر یک از روش‌های خرید طلا در بورس به جای روش‌های سنتی، مبلغ بسیار کمتری بابت کارمزد یا هزینه انبارداری پرداخت خواهید کرد.

اطمینان از اصالت کالا

خرید طلا از بورس نگرانی شما بابت دریافت کالای تقلبی را از بین می‌برد. زیرا کارشناسان این حوزه اصالت و کیفیت سکه‌ها و طلاهای موجود در بورس کالا را تایید می‌کنند.

ثبت نام در کارگزاری پویان

انواع صندوق طلا در بورس

صندوق طلا در بورس (Gold Funds)‌ یکی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بازار سرمایه ایران است. در این صندوق، دارایی سرمایه‌گذاران صرف خرید گواهی سپرده سکه طلا، گواهی سپرده شمش طلا و اوراق بهادار مبتنی بر سکه و شمش طلا می‌شود. سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون مشکلاتی همچون ریسک خرید طلای تقلبی یا سرقت، از مزایای سرمایه گذاری در صندوق‌های طلای بورسی که در اغلب موارد بازدهی بیشتری از طلا و سکه فیزیکی دارند، برخوردار شوند.

صندوق سرمایه گذاری طلای مفید

صندوق سرمایه گذاری پشتوانه طلای مفید با نماد عیار یکی از بهترین صندوق‌های طلا قابل معامله (ETF) کارگزاری مفید است که واحدهای سرمایه‌‌گذاری آن در بازار سرمایه کشور معامله می‌شود. این صندوق مبتنی بر گواهی سپرده کالایی سکه طلا و شمش طلا است. بنابراین، این صندوق می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری در طلا باشد.

صندوق سرمایه گذاری زرین آگاه

صندوق سرمایه گذاری زرین آگاه، قابل معامله در بورس با نماد مثقال، با مدیریت حرفه‌ای، سود قابل توجهی برای سرمایه‌گذاران طلا و سکه ایجاد کرده است.

صندوق سرمایه گذاری طلای کیان

نماد صندوق مذکور در بورس کالا گوهر است و بر روی دارایی‌هایی مانند طلا ۱۸ عیار و سکه طلا سرمایه‌گذاری می‌کند. سال گذشته، این صندوق ۱۵۱ درصد سود کرده است. سرمایه‌گذاران می‌توانند هر واحد از صندوق طلای کیان را به‌قیمت ۵.۹ خریداری کنند. این صندوق بیشتر بر روی گواهی سپرده سکه و سپس بر روی دارایی‌های متنوعی مانند سپرده بانکی و اوراق درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌کند.

صندوق پشتوانه لوتوس

این صندوق سرمایه‌گذاری، با نماد طلا در بورس، از قدیمی‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری طلا است. طلای ۱۸ عیار، دارایی پایه این صندوق، سود زیادی نصیب سرمایه‌گذاران می‌کند. این صندوق سرمایه‌گذاری با بازدهی ۱۵۵.۵ درصد در سال گذشته، یکی از بازدهی‌های برتر را داشته است. قیمت هر واحد در این صندوق ۸.۵ هزار تومان است که برای سرمایه‌گذاری، به سرمایه‌ زیادی نیاز ندارید.

صندوق سرمایه گذاری طلای کهربا

صندوق سرمایه‌گذاری کهربا یکی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری است که با پشتوانۀ طلا فعالیت می‌کند و قابل معامله در بورس با نماد کهربا است. دارایی‌های این صندوق مشتمل بر اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلا، گواهی سپرده شمش طلا و اوراق مشتقه مربوط به آن است که اوراق بهادار در بورس پذیرفته شده است. مدیریت دارایی‌های صندوق توسط مدیر سرمایه‌گذاری صندوق صورت می‌گیرد.

برای خرید بهتر و مطمئن‌تر، شرکت در دوره‌های آموزش انواع صندوق طلا در کارگزاری پویان به شما توصیه می‌شود. کارگزاری پویان، یکی از کارگزاران بازار سرمایه، در سرمایه گذاری بی پایان، پایدار و بلند مدت در کنار شما است تا از لحظه‌ شروع به سرمایه‌گذاری، از سود مالی بهره ببرید. کارگزاری پویان با کمک به شما در تشخیص بهترین زمان خرید طلای دیجیتال، در مسیر رسیدن به اهداف مالی کمک بزرگی به شما می‌کند.

سرمایه گذاری طلا در کارگزاری پویان

جمع‌بندی

شما می‌توانید از روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در طلا استفاده کنید و این روش‌ها به‌صورت فیزیکی یا غیر فیزیکی است. هر روشی مزایا و معایب خاص خودش را دارد و انتخاب مناسب‌ترین روش سرمایه‌گذاری به شرایط سرمایه‌گذاری و بودجه بستگی دارد. یکی از روش‌های نوین و امن خرید طلا در بورس است.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.