جاذبه های گردشگری در تور کوالالامپور

رپرتاژ آگهی:  با ورود به این کشور شاهد مدرن بودن ساختار شهری، برج‌های بلند، جمعیت غالبا مسلمان، بافت جمعیتی مالایی، هندی و چینی خواهید بود. بنابراین در مالزی مجموعه زیادی از فرهنگ‌ها در کنار هم قرار دارند که جذابیت بیشتری به این کشور می‌دهند . از سویی دیگر کوالالامپور یکی از شهرهای محبوب و توریست پذیر این کشور محسوب می‌شود که سالانه تعداد زیادی از مسافران با تور کوالالامپور به آن سفر می‌کنند. این شهر پایتخت مالزی محسوب می‌شود و یکی از اصلی‌ترین مقصدهای گردشگری است. اگر دوست دارید کمی بیشتر با این شهر و جاذبه‌های توریستی آن آشنا شوید، تا پایان صفحه همراه من بمانید.

برج‌های دوقلوی پتروناس (Petronas Twin Towers)

یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌ی گردشگری کوالالامپور، برج‌های دوقلوی پتروناس است. جالب است بدانید که این برج، بلندترین سازه دوقلوی جهان است و در کل دنیا شهرت دارد. در ساخت این برج از معماری اسلامی استفاده شده و بازدیدکنندگان بر اساس میزان سن باید هزینه متفاوتی برای بلیط ورودی بپردازند. مسافرانی که با به این شهر سفر می‌کنند با ورود به این برج می‌توانند از مشهورترین و لوکس‌ترین مرکز خرید کوالالامپور به نام سوریا کی‌ال‌سی‌سی نیز بازدید کنند.

برج منارا کوالالامپور (Menara Kuala Lumpur)

جالب است بدانید که بین برج دوقلو پتروناس و منارا کوالالامپور، همیشه رقابت تنگاتنگی از نظر گردشگری وجود دارد. برج منارا نیز مکانی خاص برای مشاهده منظره  شهر کوالالامپور از بالاترین ارتفاع ممکن است. از ویژگی‌های این برج، می‌توان به امتیازات ویژه آن مانند بلندترین رستوران گردان، سالن آمفی تئاتر،  فروشگاه‌ها، استخرهای آبشاری و رستوران‌های فست فود اشاره کرد. ساعات کاری این برج نیز بین ۹ تا ۲۲ است.

باتو کیو (Batu Caves)

یکی از جاذبه‌های گردشگری کوالالامپور، غارهای باتو است که مجسمه‌ای غول‌پیکر و طلایی به‌عنوان محافظ در ورودی معابد قرار گرفته و مربوط به مرگان یکی از اساطیر این منطقه است. برای رسیدن به این مکان باید از ۲۷۲ پله بالا بروید تا وارد معبد قدیمی آن در فضایی پوشیده از سنگ‌های آهکی شوید. در این مکان نیز سه غار بزرگ و چند غار کوچک‌ وجود دارد که مجسمه‌هایی در آن قرار داده شده‌ و جاذبه گردشگری ویژه‌ای در کوالالامپور محسوب می‌شود. جالب است بدانید در موقع بالارفتن از پله‌ها برای ورود به غار شاهد مجموعه زیادی میمون خواهید بود که البته آزاری به شما نمی‌رسانند. درعین‌حال بهتر است از نوشیدن آب یا غذا در کنار آن‌ها خودداری کنید؛ زیرا ممکن است برای گرفتن غذا به سمت شما حمله کنند. هزینه ورود به این معابد رایگان است؛ اما باید در ساعات 6 صبح تا 21 به مراجعه نمایید.

بازار مرکزی (Central Market)

بازار مرکزی (Central Market)

بازار مرکزی یا سنترال مارکت شهر کوالالامپور که در سال 1918 ساخته شده و در حال حاضر به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر شناخته می‌شود. با ورود به این بازار می‌توانید از آثار هنری صنعتگران محلی و بافندگان، غرفه‌های سوغاتی و رستوران‌هایی با غذاهای محلی دیدن کنید. علاوه بر آن نفیس‌ترین ظروف نقره، مرواریدهای باروکی و عتیقه فروشی‌ها در این بازار فعال هستند و محصولات خود را به فروش می‌رسانند. البته درصورتی‌که علاقه‌ای به خرید ندارید، بازهم دیدن این محصولات دست‌ساز و جذاب را پیشنهاد می‌‌دهیم.

ساختمان سلطان عبدالصمد (Sultan Abdul Samad Building)

ساختمان سلطان عبدالصمد، در سال 1897 ساخته شده و دارای سبک معماری اولیه کوالالامپور است. این بنا از آجر ساخته شده و زمانی به وزارت اطلاعات، ارتباطات و فرهنگ اختصاص داشته است. از ویژگی‌های این مکان می‌توان به برج ساعت ۴۱ متری در آن اشاره کرد که توجه هر بیننده‌ را جلب می‌کند. ورودی به این ساختمان کاملا رایگان است و در هر زمان از شبانه‌روز امکان بازدید از آن وجود دارد.

میدان داتاران مردکا (Dataran Merdeka)

روبروی ساختمان سلطان عبدالصمد، میدان داتاران مردکا قرار گرفته که با چمن‌زارهای سبز متراکم پوشیده شده و پرچم مالزی در وسط آن قرار دارد. البته این مکان، امروزه محلی برای رژه سالانه است و در موقع سفر به کوالالامپور پیشنهاد می‌کنیم در این میدان عکس یادگاری بگیرید.

پارک سان وی لاگون (Sunway Lagoon Theme Park)

پارک سان وی لاگون (Sunway Lagoon Theme Park)

پارک سان وی لاگون مجموعه‌ای شامل پارک تفریحی، ‌پارک آبی، باغ وحش و پارک هوایی است که گردشگران را به خود جذب می‌کند. فضایی که همه گروه‌های سنی در آن لذت خواهند برد و تفریح متناسب با سن خود را پیدا می‌کنند. ساعات کاری این پارک بین ۱۰ تا ۱۸ است و بر اساس سن بازدیدکنندگان هزینه ورودی آن فرق می‌کند.

مرکز شهر کوالالامپور (KLCC یا Kuala lumpur City Centre)

در طول سفر به کوالالامپور، حتما از مرکز شهر دیدن کنید. این مکان که در قلب کوالالامپور قرار گرفته، فضایی مطلوب برای سرگرمی، تفریحات، ناهار و آشنایی با فرهنگ افراد محلی مالزی و شهری کوالالامپور است. جالب است بدانید که این منطقه اغلب با عنوان "شهری داخل شهر دیگر" شناخته می‌شود و جذابیت زیادی برای گردشگران دارد.

باغ گیاه‌شناسی پردانا (Perdana Botanical Gardens)

سفر به کوالالامپور، بدون بازدید از باغ گیاه‌شناسی پردانا حتما ناقص خواهد بود. این باغ مشهورترین باغ ارکیده دنیا است که وسعتی معادل با ۱۰٫۰۰۰ متر مربع دارد و ۸۰۰ گونه ارکیده را در آن وجود دارد. درصورتی‌که فضای شلوغ شما را آزار ندهد، این باغ گیاهشناسی یکی از گزینه‌های جذاب برای بازدید محسوب می‌شود. البته ساعت‌های ۷ تا ۲۰ برای بازدید آن در نظر گرفته شده و باید بلیط ورودی تهیه نمایید. درنهایت اینکه موارد ذکرشده تنها بخش کوچکی از جذابیت‌های شهر کوالالامپور است و فضاهای زیادی برای بازدید و لذت بردن از سفر به این شهر وجود دارد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.