تظاهرات گسترده دانشجویان بنگلادشی علیه اسرائیل/ درخواست برای پایان جنایات در غزه

 دانشجویان دانشگاه‌های مختلف بنگلادش دوشنبه در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی تظاهرات کرده و خواستار پایان نسل‌کشی در غزه و تشکیل کشور مستقل فلسطینی شدند.  این دانشجویان در ادامه جنبش جهانی حمایت از فلسطین پرچم‌ها و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: فلسطین را آزاد کنید، نسل‌کشی را متوقف کنید.

دانشجویان بنگلادشی همچنین از یورش پلیس آمریکا به دانشگاه‌های این کشور و بازداشت و تعلیق دانشجویان حامی فلسطین انتقاد کردند.

شیخ حسینه نخست وزیر بنگلادش هفته گذشته در واکنش به حمله پلیس آمریکا به دانشجویان معترض گفت، این یک «بدشانسی واقعی» است که واشنگتن به دیگران درس حقوق بشر می‌دهد.

تارنمای شبکه خبری «ان‌بی‌سی‌ نیوز» در گزارشی اذعان کرد: اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های آمریکا خواستار پاسخگویی روسای دانشگاه‌هایی شدند که با دعوت از نیروی پلیس و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین، اعتراضات مسالمت‌آمیز آن‌ها را به درگیری و تنش کشاندند.

شبکه خبری الجزیره در گزارشی نوشت: بازداشت و سرکوب شدید تجمع‌ها و تظاهرات دانشجویی از سوی پلیس مسلح آمریکا، اگر تنها یک مساله را آشکار کرده باشد، این است که در این کشور هیچ نوع آزادی بیانی وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، تحصن و تظاهرات دانشجویی تنها به دانشجویان محدود نمی‌شود و استادان و دیگر فعالان سیاسی نیز به این جنبش ملحق شده‌اند و همگی بر این باور هستند که آنچه در روزهای گذشته در آمریکا اتفاق افتاده است، افشا شدن ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور است که نتوانسته چند هفته تحصن خاموش و چادرهای دانشجویی را در حیاط دانشگاه‌های مختلف تحمل کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.