دور دنیا؛

صدرنشینی قیمت ریال عمان/ دینار عراق و درام ارمنستان در قعر جدولِ صعودی‌ها

کدخبر: ۶۳۲۶۸۳
اقتصادنیوز: بازار ارز تهران امروز شاهد روند صعودی قیمت ریال عمان، دینار عراق و همچنین لیر ترکیه نسبت به روز گذشته بود. همچنین هر درام ارمنستان در بازار 147 تومان نرخ گذاری شد.
صدرنشینی قیمت ریال عمان/ دینار عراق و درام ارمنستان در قعر جدولِ صعودی‌ها

به گزارش اقتصادنیوز، اختصاص ارز مسافرتی برای سفرهای خارجی توسط بانک مرکزی با واکنش یکی از نمایندگان در جلسه امروز مجلس همراه شد. محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از رویه بانک مرکزی برای تخصیص ارز مسافراتی به افراد، بیان کرد: «بانک مرکزی قانونی را برای سفرهای خارجی مصوب کرده که به هر فرد هزار دلار برای هر سفر با قیمت بازار مبادله پرداخت می‌کند. با توجه به شرایط اقتصادی و در شرایطی که کسری تراز تجاری در کشور وجود دارد و تولیدکنندگان بعضا بیش از 100 روز در صف دریافت ارز هستند این تصمیم بانک مرکزی خلاف عدالت است.»

این در حالیست که چندی پیش هم بخش خبری 20:30 در گزارشی به انتقاد از رویه بانک مرکزی در تخصیص هزار دلار ارز مسافراتی به مردم پرداخته بود؛ موضوعی که امروز واکنش تند بانک مرکزی را به همراه داشت.

خبر مرتبط
قیمت یورو، دلار و درهم امروز سه شنبه 15 اسفند 1402 / یورو صعودی شد +جدول

اقتصادنیوز:یورو مبادله ای، امروز به ۴۶,۶۱۸ (چهل و شش هزار و ششصد و هجده ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۳۷ درصدی داشته است.

این بانک در قالب یک بیانیه به جزئیات چگونگی اختصاص ارز مسافرتی پرداخته و بیان کرد: «بررسی آمار تخصیص ارز مسافرتی هوایی در بازه زمانی ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ حاکی از تقاضای ارز موضوع این سرفصل، صرفاً توسط ۳۴ هزار و ۴۴۹ نفر از هموطنان می‌باشد که این آمار کمتر از یک دهم آمار مورد استفاده در برآورد ارائه شده توسط گزارش مزبور است. تخصیص ارز مسافرتی هوایی به طور کامل در چارچوب نیاز ارزی احصاء شده در بخش سوم مقررات ارزی بانک مرکزی و برای مسافرت‌های هوایی با اهداف مختلفی نظیر زیارتی، گردشگری، آموزشی و اداری انجام می‌گیرد.»

موضوع ارز مسافرتی با توجه به روند صعودی قیمت‌ها در بازار ارز تهران دارند برای آن دسته از افرادی که قصد سفر کرده‌اند بسیار مهم است. اما در بازار ارز تهران امروز چه گذشت؟

قیمت لیر ترکیه امروز 15 اسفند 1402

در بازار ارز تهران امروز قیمت لیر ترکیه روند صعودی را در پیش گرفته است و با تجربه رشد 10 تومانی نسبت به روز گذشته؛ 1945 تومان نرخ گذاری و معامله شد. این دومین روز متوالی است که لیر ترکیه سیر صعودی را سر لوحه خود قرار داده است.

قیمت لیر و دلار

قیمت دینار عراق در بازار

امروز قیمت دینار عراق برای دومین روز پیاپی سیر صعودی را در بازار دنبال کرده است؛ هر دینار عراق امروز را در حالی به پایان رساند که در نتیجه معاملات رشد دو تومانی را تجربه کرد و 47 تومان ارزش گذاری شد.

آخرین نرخ ریال عمان امروز

ریال عمان که روز گذشته در بازار ارز تهران بیشترین میزان صعود را در میان نرخ ها به خود اختصاص داده بود، امروز هم معاملات را در حالی به پایان رساند که روند صعودی روز پیش را حفظ کرد. هر ریال عمان در بازار 158,900 تومان خرید و فروش شد که نسبت به روز گذشته هزار و 180 تومان رشد را تجربه کرده است.

قیمت درهم امارات در بازار

در کشور امارات متحده عربی هم امروز قیمت هر درهم سیر صعودی را تجربه کرده است و با افزایش 230 تومانی نسبت به بازار روز گذشته، 16530 تومان ارزش گذاری شد. نرخ برابری هر درهم امارات با دلار آمریکا هم در بازار ارز تهران امروز 0.27 است.

نرخ امروز منات آذربایجان

در جمهوری آذربایجان؛ ارزش هر منات در بازار ارز تهران هم امروز شیب صعودی را در پیش گرفته است و با تجربه رشد 270 تومانی نسبت به روز گذشته؛ 35860 تومان مبادله شد.

منات آذربایجان روز گذشته هم روند صعودی را تجربه کرد و در جریان معاملات بازار 35،590 معامله شده بود.

منات آذربایجان

قیمت امروز درام ارمنستان

امروز برای ارمنستان دیگر همسایه ایران در حالی به پایان رسید که این کشور درخواست خود را برای عضویت در اتحادیه اروپا اعلام کرد؛ درخواست مهمی که در صورت تحقق آن ایران با یک کشور عضو اتحادیه اروپا هم مرز خواهد شد و این موضوع می تواند نقش مهمی را در روابط ایران با این قاره ایفا کند. اما هر درام ارمنستان در بازار امروز چقدر قیمت خورد؟

امروز قیمت درام ارمنستان در معاملات بازار ارز تهران به 152 تومان رسید که نسبت به آنچه در معاملات روز گذشته تجربه کرد؛ رشد نامحسوس یک تومانی را داشته است.

آخرین قیمت لاری گرجستان

لاری گرجستان هم امروز در جریان فعالیت بازار ارز تهران بر مدار افزایش حرکت کرد و با تجربه رشد 640 تومانی نسبت به روز گذشته، 23180 تومان ارزش گذاری و معامله شد.

بازار ارز تهران امروز را در حالی به پایان رساند که به مانند روز گذشته نرخ ها روند صعودی را در پیش گرفتند و بیشترین میزان افزایش را هم هر ریال عمان با رشد هزار و 180 تومانی، به خود اختصاص داد و کمترین میزان رشد قیمت را هم دینار عراق و درام ارمنستان تجربه کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید