گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بورس تهران در هفته اخیر؛

ریزش 15 درصدی معاملات بورس+ اینفوگرافیک

کدخبر: ۶۲۷۰۳۱
اقتصادنیوز: میانگین ارزش معاملات خرد سهام در هفته اخیر کاهش یافت.
ریزش 15 درصدی معاملات بورس+ اینفوگرافیک

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار سهام در این هفته با افت نسبی ارزش معاملات خرد سهام مواجه بود و میانگین ارزش معاملات خرد 15 درصد کاهش یافت. 

در اولین روز معاملات هفته اخیر ارزش معاملات خرد سهام به رقم 4 هزار و 400 میلیارد تومان کاهش یافت و روز یکشنبه به رقم 4 هزار و 240 میلیارد تومان رسید.

روز دوشنبه نیز ارزش معاملات خرد به 4 هزار و 238 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات در روز سه‌شنبه به 3 هزار و 442 میلیارد تومان کاهش یافت.

روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد 11 درصد رشد کرد و به 3 هزار و 830 میلیارد تومان رسید. 

میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر 4 هزار و 30 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 4 هزار و 759 میلیاردی هفته پیشین، افت 15 درصدی داشته است.

رکوردداران ارزش و حجم معاملات

در اولین روز هفته، نماد سمگا بیشترین ارزش معاملات را داشت و نمادهای فولاد، کرومیت، خگستر و ثجنوب در رتبه‌های بعدی بودند. 

نماد سمگا بیشترین حجم معاملات را نیز داشت و نمادهای شستا، شگستر، خودرو و کرازی در رده‌های بعدی قرار داشتند. روز یکشنبه نیز ثاخت، کرومیت، ثمسکن، وپاسار و ثجنوب در صدر جدول ارزش معاملات و شستا صاحب بیشترین حجم معامله بازار بود. پس از شستا، خودرو، وپاسار، ثاخت و ثبهساز قرار گرفتند. 

روز دوشنبه نماد معاملاتی ثتران در صدر جدول ارزش معاملات بود. پس از ثتران، نمادهای اخابر، فولاد، ثاخت و ثشاهد بیشترین ارزش معاملات و در جدول حجم معاملات شستا در صدر بود و پس از آن، وخارزم، کرمان، سمگا و خساپا قرار داشتند.

روز سه‌شنبه نیز نمادهای ثفارس، فولاد، کنور، کایزد و کمرجان بیشترین ارزش و نمادهای شستا، فاذر، خساپا، کرمان و فولاد بیشترین حجم معاملات را داشتند. 

در آخرین روز معاملاتی هفته، نماد کساپا بیشترین ارزش و نماد شستا حجم معاملات بازار را داشت. در جدول ارزش معاملات پس از کساپا، نمادهای ثاخت، ثپردیس، خساپا و فنر قرار داشتند. در جدول بیشترین حجم معاملات نیز، نمادهای خساپا، حفارس، وبملت و ثاخت درصدر بودند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید