مروری بر گذشته و حال یک رویداد

ارتفاع برف به پشت بام خانه‌ها رسید/ برف سنگین برق رودهن را قطع کرد

کدخبر: ۶۲۱۷۸۵
اقتصادنیوز: بارش برف اخیر در برخی نقاط کشور یادآور حال و هوای سرد 20 سال پیش ایران در آستانه ورود به چهارمین هفته زمستان است.
ارتفاع برف به پشت بام خانه‌ها رسید/ برف سنگین برق رودهن را قطع کرد

به گزارش اقتصادنیوز، بارش باران و برف در کشور در چند روز اخیر را شاید بتوان جذاب‌ترین اتفاق برای مردم ایران دانست، چرا که پس از مدت‌ها انتظار سرانجام رنگ سفید برف را به چشم دیدند و بوی نم باران را حس کردند.

طبق اعلام سازمان هواشناسی بارش برف در برخی از شهرهای کشور به حدی شدید بود که فعالیت مدارس و ادارات در آغاز هفته را دچار تغییر کرد. همچنین گزارش‌های دریافتی از شدت بارش برف در مناطقی چون سیرون از شهرستان دنا و گردنه ژالانه در سروآباد کردستان حکایت دارد که ارتفاع برف به ترتیب 20 و 50 سانتی متر رسیده است. در روز جمعه و پس از حدود 24 ساعت بارندگی در شهر تهران، بیشترین میزان بارش در ایستگاه آبعلی به اندازه ۳۳.۵ میلیمتر ثبت شد.

خبر مرتبط
برف سنگین آب و برق این مناطق را قطع کرد

اقتصادنیوز: آب و برق ۲۷ روستای بخش مرکزی شهرستان مرزی بندر آستارا در شمال غربی استان گیلان به دنبال بارش سنگین برف و برودت هوا قطع شده است.

جالب اینجاست که حدود 20 سال پیش هم آغاز هفته چهارم زمستان در کشور با سفیدپوش شدن بسیاری از شهرها در پی بارش باران و برف همراه شد و امسال به نوعی شاهد تکرار همان اتفاق هستیم.

روزنامه اطلاعات در تاریخ 22 دی ماه سال 1383 با تیتر «برف بخش‌هایی از ایران را سفیدپوش کرد» در این باره نوشته است: «برف سنگین برق رودهن را قطع کرد، ارتفاع برف جمع آوری شده از پشت بام خانه‌ها در کوهرنگ همتراز با دیوار خانه‌هاست.»

خبر مرتبط
بارش 65 سانتیمتری برف در مشکین شهر+ فیلم

اقتصادنیوز: فرماندار مشگین‌شهر ظهار کرد: حجم برف در این شهرستان نزدیک به ۶۵ سانتی‌متر و در ارتفاعات دامنه سبلان نیز نزدیک به یک متر رسیده است و بر همین اساس و با توجه به حجم بارش برف به‌جز ادارات خدمات‌رسان بقیه ادارات تعطیل شد.

این روزنامه همچنین با اشاره به مسدود شدن محور شمشک به دیزین، در ادامه آورده است: «بارش برف سنگین همراه با هوای سرد زمستانی و مه آلود رودهن، دماوند، بومهن و نقاط کوهستانی و روستاهای اطراف منطقه را فراگرفت. ارتفاع برف در این شهرها به بیش از 30 سانتیمتر رسید و موجب قطع راه‌های ارتباطی روستاها شد. بارش برف سنگین تردد در سطح شهرها را نیز با مشکل مواجه کرد.»

یکی از نکات مهم که در ادامه این خبر به آن اشاره شده است، زلزله‌ای است که همان زمان برخی از شهرهای کشور را تحت تاثیر قرار داده است. طبق آنچه اطلاعات منتشر کرده است، زلزله بخش‌هایی از استان‌های گلستان، مازندران و کرمان را لرزاند.

همچنین بنابر اعلام این روزنامه در اروپا و آمریکای شمالی و جنوبی سیل و طوفان تلفات سنگینی بر جای گذاشته و جان حدود 27 نفر را گرفته است.

Untitled

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید